به گزارش پارس نیوز، افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان روز گذشته و با برتری مقابل تیم تراکتورسازی تبریز بعد از هفت سال دوری از فوتبال ایران بازگشتش را با پیروزی جشن گرفت. این نخستین تجربه قطبی به عنوان سرمربی در تیم فولاد بود که با پیروزی همراه شد. قطبی با برد روز گذشته اش همچنان به رکورد نباختن در اولین دیداری که هدایت یک تیم را که به عنوان سرمربی برعهده دارد ادامه داد.

قطبی نخستین حضورش در فوتبال ایران را با هدایت تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ هفتم شروع کرد. شاگردان قطبی در اولین دیدار خود موفق شدند صنعت نفت آبادان را با نتیجه سه بر ۲ شکست دهند. در آن دیدار فرزاد آشوبی، محسن خلیلی و علیرضا واحدی نیکبخت گلزنان پرسپولیس بودند و قطبی توانست در نخستین دیداری که هدایت سرخ پوشان را بر عهده داشت با دست پر در یک بازی خارج از خانه به تهران باز گردد.

تیم پرسپولیس لیگ هشتم را هم با هدایت افشین قطبی شروع کرد و در اولین دیدار این تیم در لیگ برتر آن‌ها در استادیوم آزادی میزبان تیم فوتبال سایپا بودند که پژمان نوری با یک شوت زیبا توانست تک گل بازی را به ثمر برساند و قطبی باز هم در اولین دیدار خود دست پر از زمین مسابقه خارج شد.

پس از دوری ۲ ساله از فوتبال ایران این بار افشین قطبی جایگزین علی دایی در تیم ملی فوتبال کشورمان شد. قطبی در اولین دیداری که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت مقابل تیم ملی اندونزی صف آرایی کرد.

تیم قطبی در آن بازی به دلیل بازی تیم‌های پرسپولیس ایران و بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود روز بعد از بازی تیم ملی برگزار شود نتوانست در استادیوم آزادی به میدان برود و برای نخستین بار تیم ملی در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان تیم اندومزی بود. تیم ملی کشورمان در آن دیدار دوستانه با نتیجه پبج بر صفر به پیروزی دست یافت. گلزنان ایران در آن دیدار فریدون زندی در دقایق (۵۴ و ۸۹)، آرش برهانی در دقیقه ۶۷، محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۷۲ و بازیکن حریف بودند.

این بازی نخستین بازی و پیروزی تیم ملی برای قطبی محسوب می‌شد که او باز هم نشان داد که در اولین دیداری که به عنوان سرمربی هدایت تیمی را بر عهده دارد قطعا پیروز می‌شود.