به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه «اسپورتسکه نووستی» چاپ کرواسی روز شنبه نوشت: «لوکا مودریچ» هافبک تیم رئال مادرید و برنده توپ طلای سال 2018 با انتقاد از «کریستیانو رونالدو» هم تیمی سابقش و «لیونل مسی» ستاره تیم بارسلونا به دلیل حاضر نشدن در مراسم توپ طلا، ضمن «ناعادلانه» خواندن این حرکت، مدعی شد که آنها «معتقدند جوایز تنها زمانی ارزشمندند که خودشان آنها را ببرند.»

مودریچ کروات در جریان مراسمی که اوایل ماه جاری در پاریس برگزار شد، با تصاحب معتبرترین جایزه انفرادی جهان یعنی توپ طلا، به انحصار دوگانه و 10 ساله رونالدو و مسی در بردن این جایزه ارزشمند که سهم هرکدام پنج بار بود، پایان داد.

اما نه مسی و نه رونالدو در مراسم اهدای توپ طلا به قلب تپنده کهکشانی ها در تصاحب سومین جام متوالی لیگ قهرمانان اروپا و مغز متفکر کرواسی در فینال جام جهانی روسیه، حضور پیدا نکردند.

در این بین، مودریچ در مصاحبه با «اسپورتسکه نووستی» اظهار داشت: نمی توانم در مورد حضور یا عدم حضور کسی حرف بزنم چرا که این تصمیم شخصی است؛ اما این تصمیم یعنی جوایز فقط زمانی ارزشمندند که توسط آنها فتح شوند.

وی ادامه داد: این حرکت در قبال سایر هم قطارانشان، رای دهندگانی که طی 10 سال گذشته همواره آنان را انتخاب کرده اند، جامعه فوتبال و هواداران به هیچ عنوان عادلانه نیست.

مودریچ افزود: با این حال، باز هم تکرار می کنم هر شخص بنا به تشخیص خودش تصمیم می گیرد.

کاپیتان تیم ملی کرواسی ضمن «اعجوبه» خواندن مسی و رونالدو، تاکید کرد که جایزه توپ طلا به بازیکنی اهدا می شود که یک سال فوتبالی موفق را پشت سر گذاشته باشد نه لزوما مستعدترین بازیکن.

وی تصریح کرد: زمانی که پای توپ طلا در میان باشد، در مورد عملکرد فصلی بازیکنان حرف می زنیم و در نتیجه این بدان معنا است که تمامی افرادی که حق رای دارند از سرمربی ها گرفته تا بازیکنان و اسطوره ها و روزنامه نگاران، نظر یکسانی داشته اند.

هافبک مینیاتوری کرواسی تاکید کرد: مگر آنکه تمام آنها به طور همزمان مرتکب اشتباه شوند؛ اگر براساس کیفیت کلی بازیکنان انتخاب شوند پس باید رای گیری را متوقف کرده و مادامی که مسی و رونالدو بازی می کنند، جوایز را بین آنها تقسیم کنند.

انتهای پیام/