به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه «منچستر ایونینگ نیوز» روز شنبه نوشت: «خوزه مورینیو» سرمربی تیم منچستریونایتد از آن دست مربیانی نیست که با ریسک کردن شما را مجذوب خود کند اما ظاهرا به بازیکنان ریسک پذیر علاقه دارد.

آقای خاص سلسله فوتبالی خود را بر پایه سبک بازی محافظه کارانه بنا کرده است؛ سبکی که سال های سال برای او خوب جواب داده و عناوین و افتخارات در لیگ های مختلف و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای او به ارمغان آورده است.

بازی فصل گذشته یونایتد تحت هدایت مورینیو مقابل لیورپول را می توان نمونه ای از کل دوران حضورش روی نیمکت شیاطین سرخ دانست؛ او همواره با ترکیب های که راهی بازی ها می کند به عدم بلندپروازی متهم است اما شاید واژه «بیش از اندازه محتاط»، توصیف بهتری باشد.

در واقع روشی برای این نوع طرز فکر وجود دارد به ویژه در مواجهه با تیمی به شدت هجومی همچون لیورپول؛ فرو رفتن عمیق در لاک دفاعی و دل بستن به ضد حملات اما مساله اینجا است که یونایتد ابزاری برای دل بستن به ضد حملات در اختیار ندارد.

ورزش فوتبال از زمان ظهور مورینیو با سبک محافظه کارانه و موفقش دستخوش تغییرات زیادی شده است و در صورتی که شیاطین سرخ بخواهند از پس ماموریت سخت خود مقابل لیورپول برآمده و به اصطلاح در آنفیلد محشر به پا کنند، بنابراین مورنییو باید از پوسته محافظه کارانه اش خارج شده و چند ریسک بزرگ را به جان بخرد.

تیم تحت هدایت آقای خاص بدنبال مبهم بودن شرایط حضور 9 نفر از بازیکنان تیم اولش، در میانه راه بحرانی تنیده با مصدومیت گیر کرده است.

در این بین، مورینیو اظهار داشت: تازه ترین خبر این است که در دیدار مقابل والنسیا تنها دخه آ (داوید) و ماتیچ تنها بازیکنانی بودند که به رغم آمادگی اما با تصمیم کادر فنی تیم را همراهی نکردند و جدای از آنها، بازیکنانی که در سفر والنسیا همراه تیم نبودند همگی با مصدومیت روبرو بوده و آمادگی نداشتند.

بنابراین حضور تعدادی از بازیکنان یونایتد در بازی حساس این تیم مقابل شاگردان «یورگن کلوپ» در هاله ای از ابهام قرار دارد.
بهترین گزینه هجومی یونایتد، بازی دادن به «آنتونی مارسیال» است و بهتر است مهاجم فرانسوی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی چاره ای بیاندیشد.

به عبارت دیگر، حقیقت این است که مارسیال 80 درصد آماده به مراتب بهتر از «روملو لوکاکو» با شرایط اسف بار فعلی اش است؛ حقیقتی که در جناح چپ هم در مورد «لوک شاو» و «مارکوس روخو» صدق می کند.

با این حال، تاکتیک و مهره چینی صحیح، تنها راهی است که پیش روی مورینیو قرا دارد؛ علاه بر این، در صورت رسیدن بازیکنان نیمه مصدوم به بازی، آقای خاص می بایست تا ساعت برگزاری بازی، روی بالا بردن شجاعتش در ریسک کردن بیش از پیش کار کند.

انتهای پیام/