به گزارش پارس نیوز، افشین قطبی، سرمربی تیم فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی بیان کرد: تراکتورسازی تیم پرمهره‌ای بوده و ۹ امتیاز از ما جلوتر است. می‌دانم فردا ۱۰۰ هزار هوادار باتعصب برای تشویق به استادیوم می‌آیند. سیزدهمین تمرین را با فولاد انجام دادم و سعی کردم روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار باشم. فرشاد سالاروند را به دلیل محرومیت نداریم اما بقیه بازیکنان بازی خواهند کرد. مطمئنم با روحیه خوبی به مصاف تراکتورسازی خواهیم رفت.

او افزود: یکی از دلایل آمدنم به فولاد، این بود که دیدم عشق به فوتبال در اهواز بالاست. هدف‌های بزرگی برای این باشگاه دارم و می‌خواهم از استعدادهای موجود استفاده کنم. تیم‌های اصلی را به تیم‌های پایه متصل خواهم کرد.

قطبی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف با مسعود شجاعی از جام ملت‌های ۲۰۱۱ گفت: ما باید ابتدا درباره احسان حاج صفی صحبت کنیم. همه می‌دانند این بازیکن یکی از بهترین دفاع چپ‌های‌ آسیاست. بازیکنی که به ما (اشاره به بازی سال‌های پیش پرسپولیس و سپاهان) گل زد و باعث شد ما در دقیقه ۹۷ گل قهرمانی را بزنیم. با شجاعی نیز هیچ مشکلی ندارم و بعد از آن روز، دو بار دیدار داشتیم. شجاعی در جام‌ملت‌های آسیا در فرم خوبی قرار داشت اما به دلیل آنفولانزا افت کرد. خیلی دوست داشتم او برای تیم ملی در جام ملت‌ها بازی کند. ضمن این که می‌خواستم دژاگه نیز در تیم من باشد اما او فکر خوبی کرد و در زمان خوبی به ایران آمد. این سه بازیکن برای من دوست داشتنی هستند.

سرمربی فولاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: عشق به فوتبال در خوزستان و استادیوم جدیدشان موج می‌زند. مدیریت دکتر رضایی و شناختم از او، اثبات کرد این همکاری می‌تواند مثبت باشد. من کار سخت را دوست دارم. همیشه راجع به دل شیر صحبت می‌کردم و می‌خواهم یک بار دیگر این موضوع را ثابت کنم. همه می‌توانند یک تیم پرمهره را اداره کنند اما کم‌تر کسی می‌تواند تیمی مثل فولاد را که وضعیت خوبی در جدول ندارد، جمع و جور کند.

قطبی افزود: همیشه تیم تراکتورسازی و هوادارانش را دوست داشتم و پیش‌تر نیز صحبت‌هایی برای مربی‌گری در این تیم انجام شده بود اما هیچ‌گاه توفق حضور در این تیم را پیدا نکردم.