به گزارش پارس نیوز، 

نخستین دوره رقابت های جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی، با حضور نزدیک به 45 کشور دنیا، در شش وزن امروز (شنبه) در شهر مینسک پایتخت کشور بلاروس برگزار شد.

در پایان این رقابت ها تیم ایران با 4 مدال طلای حمید الهیان، اسماعیل نجاتیان، جواد محجوب و احمد میرزاپور در اوزان 70، 90، 100 و 100+ کیلوگرم، یک مدال نقره جلال علیزاده در وزن 60 کیلوگرم و یک برنز احمد جفاکش در وزن 80 کیلوگرم و کسب 57 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. تیم های ترکیه و روسیه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

**نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم جلال علیزاده با سه پیروزی مقابل کشتی گیران گرجستان، بلاروس و قزاقستان راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل جلال سلیمان اف از آذربایجان ضربه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 70 کیلوگرم حمید الهیان پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد به ترتیب ساموئل خاچاطوریان از ارمنستان، ویکتور سرادا از بلاروس و استانیسلاو باجوریان از لیتوانی را مغلوب کرد و فینالیست شد. الهیان در دیدار پایانی نیز امام آدژیف از روسیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 80 کیلوگرم احمد جفاکش در دور اول مغلوب زائور گاگینیدزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی راهی گروه شانس مجدد شد. جفاکش در این مرحله نیز مقابل حریف روس خود به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد وی در دیدار رده بندی داوید الیاس از گواتمالا را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 90 کیلوگرم اسماعیل نجاتیان پس از استراحت در دور اول در دورهای بعد پدرو روچا از برزیل و پنچو داچف از بلغارستان را مغلوب کرد و به دیدار پایان راه یافت وی در دیدار فینال مقابل احمد بیلیچی از ترکیه به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100 کیلوگرم جواد محجوب پس از استراحت در دور اول در دورهای بعد کشتی گیران ایتالیا، لهستان و آمریکا را شکست داد و به دیدار نهایی رسید. محجوب دردیدار فینال سالاپرز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا را شکست داد و به مدال طلا رسید.

احمد میرزاپور در وزن +100 کیلوگرم نیز پس از استراحت در مسابقه اول در دورهای دوم و سوم عبدالله اوماج از ترکیه و آرون پاتیل از هند را برد و راهی دیدار نهایی شد. وی در این مسابقه مقابل ماجورد جلالیف از روسیه به پیروزی رسید و قهرمان شد.

رده بندی انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- جلال سلیمان اف (آذربایجان) 2- جلال علیزاده (ایران) 3- ابراهیم الیاس اف (روسیه) و اسکندر ستاروف (قرقیزستان) 5- وسلی مورالز (پورتوریکو) و ولادیسلاو پتروف (بلاروس)

70 کیلوگرم: 1- حمید الهیان (ایران) 2- امام آدژیف (روسیه) 3- ویکتار سرادا (بلاروس) و صلاح الدین کلیچسالایان (ترکیه) 5- نیکولا گاجیچ (صربستان) و آیداربیک آیتیف (قرقیزستان)

80 کیلوگرم: 1- زائور غنی زاده (گرجستان) 2- آیهان سوسچو (ترکیه) 3- احمد جفاکش (ایران) و آندری کالنیک (بلاروس) 5- داوید الیاس چوک هوک (گوام) و وادیم کرودوف (مولداوی)

90 کیلوگرم: 1- اسماعیل نجاتیان (ایران) 2- حمد بیلیچی (ترکیه) 3- پدرو روچا (برزیل) و الکسی رودنوک (بلاروس) 5- پنچو دوچف (بلغارستان) و آنتاس آزارویچ (لیتوانی)

100 کیلوگرم: 1- جواد محجوب (ایران) 2- رانیرز سالاس پرز (کوبا) 3- براندون بالارد (آمریکا) و یاسونی نمسادزه (گرجستان) 5- آندرزج بورویچ (لهستان) و امیر بذرافشان (کانادا)

100+ کیلوگرم: 1- احمد میرزاپور (ایران) 2- ماجورد جلالیف (روسیه) 3- ماروتی آرون پاتیل (هند) و واسیف صفربایوف (آذربایجان) 5- عبداله اوماچ (ترکیه) و جاناتا مارتین (اسلواکی)

انتهای پیام/