به گزارش پارس نیوز، مجید کیهانی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد شرایط تفتیان و حدادی در اردوی تیم ملی اظهار کرد: شرایط فدراسیون برای همه کاملا مشخص است. اسامی تیم ملی را امروز اعلام کردیم. بدون اغراق می گویم یکی از بزرگترین و کیفی‌ترین اردوهای تاریخ دوومیدانی است. ما در حال حاضر ۲۳ دوومیدانی کار در تهران (۱۷ نفر) و کهگیلویه و بویر احمد (۶ نفر) داریم. حدود ۷ نفر هم مربی دارند.

رییس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: ۳۵ ورزشکار نوجوان هم به اردوی تیم ملی دعوت شدند که ۱۵ مربی هم دارند. ۸۰ مربی و ورزشکار در دو رده نوجوان و بزرگسالان برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ در حال فعالیت هستند. اردوی مرحله اول به مدت ۲۱ روز برگزار شد. مرحله دوم هم از ۲۳ آذر آغاز و تا ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت. این اردوها در چند مرحله برگزار می‌شود. برای نوجوانان در چهار مرحله و برای بزرگسالان در پنج مرحله برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که پس شرایط برای همه مثل حدادی و تفتیان و سایر ورزشکاران یکسان است گفت: نه شرایط یکسان نیست. نمی‌تواند یکسان باشد. ما شرایط و امکانات فدراسیون را سطح بندی کردیم. قطعا ورزشکارانمان را هم سطح‌بندی خواهیم کرد. احسان حدادی قطعا در صدر است، حسین کیهانی، امیر مرادی، حسن تفتیان و ... همه را سطح‌بندی کردیم و امکانات موجود فدراسیون را متناسب با وضعیت هر ورزشکار در اختیارشان قرار می‌دهیم اما پایه اردو برای همه یکسان است. امکاناتی که در اختیار حدادی یا کیهانی یا هر ورزشکار دیگر قرار می‌گیرد، قطعا متفاوت است.

کیهانی در خصوص متفاوت بودن شرایط‌ها خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی که می‌شود در دو بخش مسابقه و تمرین متفاوت است. در بحث هزینه‌ها که انجام می‌شود هم متفاوت است. در بحث مربی هم شرایط آن‌ها متفاوت است. ما شرایطی را مد نظر گرفتیم شرایط برای حدادی را سعی می‌کنیم متناسب با ظرفیت مالی فدراسیون دوومیدانی باشد. بودجه‌ای را که برای حدادی در نظر گرفتیم، البته کاری به گران شدن ارز اگر نداشته باشیم تقریبا معادل همان بودجه‌ای است که قبل از بازی‌های جاکارتا برای او در نظر گرفته‌ایم. اینکه ارز گران شده دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: شرایط شرایط خوبی است، بچه‌ها باید همکاری کنند تا وضعیت مطلوب را حفظ کنیم. ما کمیت حضور ورزشکاران را بالا بردیم انءشاالله کیفیت دوومیدانی هم با این کمیت بالا رود.

او در پایان در خصوص کلاس بین المللی که عباس فتحی رفته و گلایه‌هایی از سوی برخی اهالی و ورزشکاران دوومیدانی به وجود آمده گفت: این کلاس داوری است و هزینه‌اش را فدراسیون آسیایی می‌پردازد. فتحی تاثیرگذار ترین فرد در داوری و همچنین سرپرست مسابقات دوومیدانی حداقل در ۲ سال گذشته بوده است. نظر کمیته آموزش فدراسیون بوده و ما او را فرستادیم تا کمی تجربه کسب کند. برای کلاس داوری که نمی‌شود ورزشکار را فرستاد.