به گزارش پارس نیوز، پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در دورانی که رسول خادم ریاست فدراسیون را بر عهده داشت همواره با برخی اما و اگرها برگزار می شد و به رغم تلاش برگزارکنندگان برای برپایی یک میدان بی حاشیه و آرام رقابتی، همواره برخی از مدعیان و مربیان با نارضایتی از این پیکارها یاد می کردند. یکی از همین دغدغه های همیشگی برای برخی مدعیان و مربیان، تغییر وزن اختیاری بود. فدراسیون کشتی در آن زمان با قاطعیت در برابر این تصمیم می ایستاد و شوراهای فنی هم با جدیت اعلام کرده بودند هیچ کشتی گیری حق ندارد بدون اجازه تغییر وزن دهد. این مساله تنها برای کشتی گیرانی مجاز بود که کادر فنی و فدراسیون با توجه به وضعیت ترکیب تیم ملی با آن موافقت  می کردند.

حالا با توجه به استعفای خادم و حضور سرپرست در فدراسیون کشتی شاهد بسیاری از تغییرات در قوانین و مصوبات قبلی هستیم. یکی از همین مصوبات هم تغییر وزن مدعیان در رقابتهای انتخابی بود که امروز اعلام شد  تغییر اوزان در مرحله اول رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان بلامانع است.

بر این اساس با توجه به درخواست برخی از روسای هیأت کشتی استان ها در خصوص تغییر اوزان کشتی گیران حاضر در مرحله اول رقابت های انتخابی تیم های ملی و موافقت کادر فنی، هرگونه تغییر اوزان (به اوزان بالاتر و پایین تر) در این مسابقات بلامانع است.

این موضوع به معنای لغو یکی دیگر از تصمیمات و مصوبات رسول خادم است که در دوران ریاستش، جدیت زیادی برای اجرایی شدنش داشت. جدیتی که حتی باعث حذف برخی از چهره های مدعی از حضور در رقابتهای انتخابی شد.

مرحله اول رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان روزهای ۵ تا ۷ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.