به گزارش پارس نیوز، در مراسم بهترین های فوتبال جهان ( THE BEST) که در پاریس فرانسه انجام شد، سرانجام لوکا مودریچ، هافبک کروات تیم رئال مادرید اسپانیا موفق شد طلسم 10 ساله کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را بشکند و این جایزه را از آن خود کند. پس از دریافت توپ طلا توسط لوکیتا (لقب لوکا مودریچ) انتقادات زیادی به فرانس فوتبال و این بازیکن وارد شد و برخی کارشناسان او را لایق این جایزه نمی دانستند.

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران که برای استراحت در کرواسی به سر می برد، در گفت و گو با سایت ورزشی کرواسی درباره کسب توپ طلا توسط لوکا مودریچ بیان کرد: او بازیکن جاه‌ طلب و با انگیزه ای است و تلاش زیادی کرد تا بتواند به توپ طلا برسد. لوکا از همان ابتدا قدرت ذهنی بالایی داشت و توانست با تلاش و پشتکار به این جایگاه برسد.

او افزود: مودریچ می تواند برای دیگر بازیکنان یک الگو باشد و موفق شد با تلاش در رئال مادرید و تیم ملی کرواسی به روند مسی و رونالدو پایان دهد و توپ طلا را بدست آورد.

سرمربی تیم ملی امید فوتبال ادامه داد: رونالدو باید در این مراسم حاضر می‌ شد، چون زمانی هم تیمی مودریچ بود اما درباره مسی غیبت او را می‌شد حدس زد. زمانیکه در سال 2006 ، روبرت کواچ مصدوم بود و همه فکر می‌ کردند من بازیکن دفاعی را به تیم ملی دعوت می‌ کنم اما مودریچ درخشش را  در دینامو آغاز کرده بود و من او را دعوت کردم و از همان ابتدا نشان داد که بازیکن خوبی است.