به گزارش پارس نیوز، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته لیست ۲۴ نفره از بازیکنان را برای حضور در اردوی جدید تیم ملی اعلام کرد. لیستی که در آن نام جدیدی به چشم نمی‌خورد و تقریبا همان نفراتی بودند که در اکثر اردو‌های تیم ملی حضور داشتند. در همین خصوص با ۲ نفر از کارشناسان گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ذوافقار نسب: حرف زدن در مورد تیم ملی فایده‌ای ندارد/هیچ شخص و نهادی به کار‌های کی روش ایراد نمی‌گیرند

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما درباره‌ی لیست جدید تیم ملی فوتبال اظهار کرد: درباره‌ی کارلوس کی روش اکثر کارشناسان فوتبال کشورمان مصاحبه‌های فراوانی را انجام داده اند، اما تمامی انتقادات از او بی فایده بوده است. در اکثر کشور‌ها مرسوم است اگر صحبتی درباره‌ی یک موضوع با اهمیت مثل تیم ملی فوتبال شود حداقل مسئولان یک واکنش‌ متناسب نسبت به آن موضوع نشان می‌دهند.

او در ادامه گفت: صحبت‌های جدی مدیریتی در رابطه با کی روش انجام داده ام، اما از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هیچ گونه واکنش مناسبی دریافت نکردم. فدراسیون فوتبال باید به صحبت‌های پیشکسوتان این رشته توجه ویژه‌ای کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان دقیقا شبیه به یک سازمان خصوصی شده است که هیچ کس نمی‌تواند در آن اظهار نظر کند، اگر در مورد یک باشگاه صحبت کنیم چه خوب یا بد به هر حال مسئولان آن تیم یک واکنشی نسبت به حرف‌های ما خواهند داشت، اما در تیم ملی اصلا چنین چیزی وجود ندارد.برای تیم ملی بسیار متاسفم، هیچ شخص و نهادی از کارلوس کی روش برنامه خاصی نمی‌خواهد و عملکرد او را در این سال‌ها مورد ارزیابی قرار نمی‌دهند و رفتار‌هایی که این شخص دارد و سیاست‌هایی را که در پیش می‌گیرد اصلا صحیح نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان درباره‌ی دعوت نکردن بازیکنان سایر تیم‌ها برای حضور در اردو‌های تیم ملی از جمله تیم فوتبال پدیده مشهد که صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است تصریح کرد: بازیکنان بسیار خوبی را در لیگ برتر داریم که با وجود تلاش‌های فراوانی که در اکثر بازی‌های تیمشان انجام می‌دهند هیچوقت به تیم ملی دعوت نمی‌شوند، اما بازیکنان متوسط و ضعیف‌تر را شاهد هستیم که بدون اینکه کیفیت خوبی را داشته باشند در بیشتر اردو‌های تیم ملی حضور دارند.

وی درباره‌ی حریفان تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم‌هایی مانند ونزوئلا و ترینیداد و توباگو نمی‌توانند حریفان خوبی برای تیم ملی باشند و هیچ کمکی به ما نمی‌کنند. تیم ملی فوتبال ایران همیشه یکی از چهار مدعی اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بوده است و همه‌ی کشور‌های آسیایی با این چشم به ما نگاه می‌کنند، اما ما می‌آییم با تیم‌های ۱۲۰ رنکینگ جهانی بازی می‌کنیم، کشور‌هایی که نظام باشگاه داری ندارند و این تیم‌ها در شان فوتبال کشورمان نیستند و آن‌ها هیچ کمکی نمی‌توانند به ما بکنند.

درخشان:کی‌روش بازیکنان جوان لیگ برتر را بی انگیزه کرده است

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان هم درباره‌ی لیست جدید کارلوس کی روش در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: برای کارلوس کی روش بازی‌های لیگ برتر فوتبال معنایی ندارد و فرقی ندارد که بازیکنی بدرخشد یا نه او یک لیست دارد و همیشه از آن‌ها برای اردو‌های جدید تیم ملی دعوت می‌کند.

او در ادامه گفت: کی روش اصلا اهمیتی به لیگ برتر نمی‌دهد، او حتی حاضر نشد برای دیدار مهم فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن به ورزشگاه آزادی برود. او یک فلسفه دارد و نگاهی به تیم‌های لیگ برتر و بازیکنان جوان سایر تیم‌ها ندارد و کی روش باعث بی انگیزه شدن بازیکنان جوان لیگ برتر شده است.

درخشان درباره حریفان تدارکاتی تیم ملی و شانس قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: این تیم‌ها (ونزوئلا و ترینیداد و توباگو) هیچ گونه کمکی به تیم ملی نمی‌کنند و در رابطه با قهرمانی جام ملت‌های آسیا ما فقط دعا می‌کنیم که یک معجزه‌ای رخ دهد و تیم ملی قهرمان این رقابت‌ها شود.