به گزارش پارس نیوز، 

پدیده مشهد تا قبل از بازی دیشب با ماشین‌سازی تبریز، صاحب یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر بود. شاگردان گل‌محمدی تا پیش از این بازی فقط شش گل خورده داشتند، اما تیم خوب مهاجری توانست روی دو ضربه سر دروازه پدیده را باز کند. به این ترتیب مجموع گل‌های دریافتی پدیده به عدد هشت رسید. این در حالی است که استقلال تاکنون شش گل دریافت کرده و پرسپولیس هم فعلا با چهار گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد. البته سرخپوشان فردا در یک بازی بسیار دشوار باید برابر سپاهان یعنی بهترین خط حمله لیگ به میدان بروند. حفظ رکورد فعلی برای پرسپولیس کار سختی است، اما در کل به نظر می‌رسد با توجه به دو گلی که دیشب پدیده خورد، عنوان بهترین خط دفاعی در پایان نیم‌فصل اول به یکی از دو تیم پرسپولیس یا استقلال خواهد رسید. در حال حاضر سرخابی‌های پایتخت در کنار پدیده تنها تیم‌های جدول هستند که تعداد گل خورده‌شان تک‌رقمی است.

شب تلخ و عجیب علی کریمی

جادوگر یک گل از خداداد کم آورد!

قطعا دریافت پنج گل از استقلال تهران، چیزی نبود که هواداران سپیدرود و علی کریمی انتظارش را می‌کشیدند. این بدترین شکست کریمی در دوران نه‌چندان طولانی مربیگری‌اش بود. البته سپیدرود در همین فصل یک شکست تلخ‌تر را تجربه کرده که مربوط به هفته‌های آغازین فصل و باخت شش بر یک برابر سپاهان اصفهان بود. در زمان قبول آن شکست، سرمربی سپیدرود خداداد عزیزی بود و به نوعی علی کریمی در رسیدن به این رکورد منفی، یک گل از خداداد کم آورد!

بهترین‌های استقلال در خط میانی

اگر اینها مصدوم نشوند...

بدون تردید بهترین بازیکنان استقلال در دیدار برابر سپیدرود رشت، فرشید باقری و علی کریمی بودند. نفر اول دو گل زد و یک پاس گل داد، نفر دوم هم نمایشی جانانه ارایه کرد. هر زمان که این دو بازیکن به طور کاملا آماده در اختیار کادر فنی بودند، استقلال نمایشی جاندار و قابل اعتماد داشته است. با این وجود نکته اینجاست که هم باقری و هم مخصوصا علی کریمی، زیاد مصدوم می‌شوند و دست وینفرد شفر را لای پوست گردو می‌گذارند. قطعا مربی آلمانی هیچ آرزویی غیر از آمادگی مستمر و مستدام دو هافبک دفاعی تیمش ندارد.

جملات تکراری وینفرد شفر

باران جای خاویار را گرفت

سرمربی استقلال در رشت در واکنش به برخی حرف و حدیث‌ها، مدعی شد در ایران شایعه مثل باران فراوان است. البته احتمالا منظور شفر شمال ایران بوده چرا که سایر نقاط کشورمان سال‌هاست که به خشکسالی دچار است. با این وجود نکته جالب توجه این است که در جملات تکراری شفر فقط جای مصداق‌ها و مثال‌ها عوض می‌شود. او پیش‌تر بالغ به 10 بار از جمله «شایعات در ایران مثل خاویار زیاد است» استفاده کرده بود و حالا به جای خاویار، از کلمه باران سود برده است. آماده می‌شویم که شفر به زودی در مورد فراوانی شایعه در ایران مثل زیاد بودن قالی کرمان، گز اصفهان، باقلوای یزد و ستاره‌ در شب‌های آسمان کویر مثال بزند.

دردسر سرمربی استقلال ادامه دارد

قائدی؛ تازه‌ترین فراموش‌شده شفر

معمولا وضع در استقلال طوری است که شفر هر چند وقت یک بار یک یا چند بازیکن را از چرخه نفرات تیمش خارج کند و به دلایل نامعلوم مدتی به آنها بازی نمی‌دهد. در این فصل مثلا برای روح‌ا... باقری و رضا آزادی چنین اتفاقی رخ داد. الان هم همین داستان شامل حال مهدی قائدی شده است؛ بازیکنی که در بازگشت از اردوی اخیر تیم امید، زیاد در استقلال به بازی گرفته شد اما الان چند هفته‌ای است که شفر حتی به عنوان بازیکن ذخیره هم او را به میدان نمی‌فرستد. البته بخشی از این دردسر شیرین، مربوط به کثرت مهره در استقلال است که کار شفر را برای ارنج و حتی انتخاب بازیکن تعویضی بسیار دشوار می‌کند.

انتهای پیام/