به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری فرانسه روز شنبه نوشت: «سوزی گودال» قایقران بریتانیایی حاضر در مسابقات قایقرانی دور دنیا موسوم به (Golden Globe Race 2018) یک روز پس از جدا شدن دکل کشتی اش در آب های خروشان اقیانوس منجمد جنوبی، توسط یک کشتی باری چینی نجات پیدا کرد.

تصویر منتشر شده در توییت نجات غریقان، گودال را با سربند و آویزان به جرثقیل دستی کشتی تیان - فو هنگ کنگ نشان می دهد.

تیان-فو با وزن 44 هزار تن، قرار بود روز 12 دسامبر در پونتا آرناس (بزرگ ترین شهر جنوب شیلی) لنگر بیاندازد که پس از اطلاع از وقوع سانحه، به موقعیت تغییر جهت داد.

قایق سوزی گودال 29 ساله که جوان ترین شرکت کننده و همچنین تنها زن حاضر در این مسابقات هم محسوب می شود، در آغازین ساعات روز پنجشنبه توسط امواج خروشان و پرقدرت واژگون شد و پس از پاره شدن بادبانش به طور تقریبا نیمه هوشیار توسط کشتی چینی از آب گرفته شد.

موتور کشتی این قایقران مدتی به فعالیت ادامه داده بود اما بعد از 20 دقیقه از کار افتاده و عملیات امداد و نجات را با اختلال روبرو کرد. این موضوع در نهایت باعث شد که مقامات شیلیایی از کشتی تیان فو درخواست کنند تا به عنوان نزدیک ترین کشتی به قایق 11 متری گودال، به منطقه وقوع حادثه تغییر مسیر دهند.

در رقابت های قایقرانی «گلدن گلوب رِیس» که از اول جولای 2018 از شهر ساحلی «لِ سابل دو لون» واقع در غرب فرانسه، آغاز شده است، تنها قایق هایی مشابه آنچه در نسخه پیشین این رقابت ها موسوم به «ساندی تایمز گلدن گلوب» مورد استفاده قرار می گرفت بدون هیچ فناوری مدرن، مجاز به رقابت هستند.

انتهای پیام/