به گزارش پارس نیوز، 

مسابقات رده‌بندی وفینال اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 19:15 دیشب در شهر بوداپست مجارستان آغاز شده است که پرویز هادی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم که 22 نفر حضور دارند، پرویز هادی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر از سد روبرت باران، دارنده مدال برنز اروپا از لهستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز با نتیجه 11 بر 2  از سد ابراگیم سعیداُف، دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

هادی در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با ارائه یک کشتی برتر با نتیجه 3 بر 2 قهرمان المپیک را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه 13 بر 6 مغلوب گنو پتریاشویلی، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

هادی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف آنزور خزری‌یف از روسیه رفت و با نتیجه 11 بر 2 پیروز شد.

به گزارش فارس، پیش از این حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم ایران را صاحب مدال برنز کرده بود. محمدباقر یخکشی هم در وزن 61 کیلوگرم با شکست برابر حریف آمریکایی در دیدار رده‌بندی به عنوان پنجمی بسنده کرد. مصطفی حسین‌خانی نیز در وزن 74 کیلوگرم با شکست مقابل جردن باروز آمریکایی حذف شد و به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید.

در 4 وزن دوم نیز عزت‌الله اکبری در 79 و علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و رضا اطری در 57 و امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم حذف شدند. مسابقات رده‌بندی و فینال ۴ وزن دوم فردا شب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/