به گزارش پارس نیوز، لوکا مودریچ برنده توپ طلای سال ۲۰۱۸ شد و کریستیانو رونالدو و آنتوان گریزمان با اختلاف زیادی نسبت به هافبک کروات در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. این انتخاب با حواشی زیادی همراه بود و عده‌ای معتقد بودند که بازیکن رئال مادرید، شایسته کسب این جایزه نبود. با این حال برخی دیگر مودریچ را بهترین انتخاب می‌دانستند.

بایکوت از نوع پرتغالی

به گزارش آس، رسانه‌های ورزشی جهان، تیتر اصلی امروز خود را به توپ طلا اختصاص دادند و به پایان حکمرانی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو اشاره کردند. مودریچ موضوع اصلی همه صفحه‌های ورزشی و وب سایت‌های جهان بود به جز پرتغال. آنها ترجیح دادند به موضوع دیگری بپردازند شاید به این خاطر که رونالدو برنده این جایزه نبود. در نخستین ساعات اولیه امروز (سه شنبه) ابولا تیتر یک خود را به مصاحبه آرین روبن اختصاص داد و رکورد پیروزی اسپورتینگ لیسبون برابر ریو اوه را برجسته کرد. باید در سایت‌های این رسانه‌ها جست‌وجو می‌کردید تا خبری درباره مراسم توپ طلا پیدا کنید.

تمجید رسانه‌های جهان از مودریچ

با این حال رسانه‌های دیگر جهان، مودریچ را شایسته کسب توپ طلا دانستند و اکیپ، فرانس فوتبال، اوله، گلوبو اسپورت و گاتزتا دلو اسپورت به تمجید از این بازیکن پرداختند.

آرای عجیب و جالب

موضوع قابل توجه دیگر، آرای عجیب برخی از روزنامه نگاران بود. در آرژانتین مسی در جایگاه سوم قرار داشت و رونالدو در میان پنج انتخاب نبود. مسی در فهرست روزنامه نگار برزیلی نیز وجود نداشت. در مقابل، پرتغالی‌ها رونالدو را بالاتر از همه قرار دادند.

علاوه بر بازیکنانی مانند مودریچ، گریزمان، رونالدو، مسی و کیلیان ام‌باپه که شانس‌های اصلی کسب این جایزه بودند، نام دیگر فوتبالیست‌ها نیز دیده می‌شود. روزنامه نگار آفریقای جنوبی نخستین رای خود را به کریم بنزما داد. برای او ماریو مانژوکیچ، پنجمین بازیکن برتر جهان بود. در لوکزامبورگ، هند و سورینام، رافائل واران، بهترین انتخاب بود. این در حالی بود که برای قرقیزستان، تیبوا کورتوا در رتبه نخست جای داشت.

از طرفی مارسلو در لیست فنلاند، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و برای کامرون، پنجمین بازیکن برتر بود. گرت بیل برای لیختن اشتاین در چهارمین رتبه قرار گرفت و روزنامه نگار توگویی نیز چنین انتخابی داشت. در گواتمالا او رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

انتخاب عجیب دیگر، متعلق به روزنامه نگار سنت کیتس و نویس بود. او به ترتیب، نیمار، سرخیو راموس، لوییس سوارس، آلیسون و سرخیو آگوئرو را انتخاب کرد. برای گرنادا بهترین بازیکن سال، آگوئرو بود. بولیوی سوارس را در رتبه نخست قرار داد. ایوان راکیتیچ، هم‌تیمی سوارس در بارسلونا، در ترکمنستان، رتبه سوم و در عربستان، رتبه پنجم را به دست آورد.

به جز گریزمان، تنها بازیکن اتلتیکو که در میان پنج فوتبالیست برتر قرار داشت، دیگو گودین بود. روزنامه نگار نپال چنین انتخابی داشت.