به گزارش پارس نیوز، قرار است امروز( یکشنبه)، قرعه کشی گروه های مرحله مقدماتی یورو 2020 انجام شود و قرعه کشی امروز یوفا، تیم‌های مرحله مقدماتی این رقابت ها را مشخص خواهد کرد، این مراسم ساعت 14:30 آغاز خواهد شد. قرار است این مراسم در شهر دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی که یکی از 12 شهری است که در یورو 2020، میزبان رقابت ها خواهد بود برگزار شود.

4 تیم برنده لیگ A لیگ یوفا یعنی انگلیس، پرتغال، هلند و سوئیس، در گروه های A  تا D قرار خواهند گرفت و گروهشان 5 تیمی خواهد بود. همچنین در 6 گروه باقی مانده یعنی از گروه E  تا J، تیم‌های گلدان یک به عنوان تیم صدرنشین حضور خواهند داشت و سپس از گلدان 2 تا گلدان 5 پر خواهند شد. گروه F  تا گروه J هم شامل پات 6 نیز خواهند شد.

گلدان های یورو 2020 به شرح زیر است:

سید لیگ یوفا: سوئیس، پرتغال، هلند، انگلیس

سید 1: بلژیک، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی، لهستان

سید 2: آلمان، ایسلند، بوسنی هرزگووین، اوکراین، دانمارک، سوئد، روسیه، اتریش، ولرز، جمهوری چک

سید 3: اسلواکی، ترکیه، ایرلند، ایرلند شمالی، اسکاتلند، نروژ، صربستان، فنلاند، بلغارستان

سید 4: لهستان، رومانی، یونان، آلبانی، مونتنگرو، قبرس، استونی، اسلوانی، لیتوانی، گرجستان، رژیم صهیونیستی

سید 5: مقدونیه، کوزوو، بلاروس، لوگزامبورگ، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، مولداوی، جبل الطارق، جزایر فارو

سید 6: لتونی، لیختن اشتاین، آندورا، مالت، سن مارینو

همچنین تعیین شده بیش از 2 کشور میزبان نمی‌توانند در یک گروه کنار یکدیگر قرار بگیرند. کشورهای اوکراین ، روسیه و اسپانیا، جبل الطارق و ....، به علت دلایل سیاسی با یکدیگر همگروه نخواهند شد. این در حالی است دو کشور که دارای زمستان‌های بسیار سردی هستند مانند بلاروس، استونی، جزایر فارو، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی، نروژ، روسیه و اوکراین در یک گروه خواهند بود.

تمامی تیم‌های هر گروه در خانه یکدیگر به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم صدرنشین مستقیما به رقابت های یورو 2020 صعود خواهند کرد. بدین ترتیب از 10 گروه، 20 تیم مستقیم راهی رقابت ها خواهند شد. هیچ کدام از تیم‌های میزبان رقابت ها به صورت مستقیم در یورو حضور نخواهند داشت و باید در مقدماتی شرکت کنند و چهار تیم باقی مانده نیز از طریق پلی آف لیگ یوفا مشخص خواهند شد. در واقع اگر تیمی به صورت مستقیم در مقدماتی یورو راهی رقابت ها شود و در لیگ یوفا نیز به مرحله پلی آف رسیده باشد، جایش را به تیمی از گروهش در لیگ یوفا خواهد داد که نتوانسته راهی یورو شود.