به گزارش پارس نیوز، بازی پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا هنوز در ایران بازتاب دارد و بعد از اینکه تبریزی ها در اقدامی عجیب پرچم این کشور را به رخ پرسپولیس کشیدند اینبار در اصفهان نیز پرچم ژاپن در ورزشگاه خودنمایی کرد تا معضل جدیدی در ورزشگاه های کشور بوجود بیاید.

پرچم ژاپن در ورزشگاه های ایران نماد حسادت یا تبعیض؟

حاملان پرچم ژاپن معتقدند وزیر ورزش و جوانان از پرسپولیس بیش از حد حمایت کرده است و در نقطه مقابل وزارت ورزش بازی پرسپولیس را یک بازی ملی می داند و مدعی است اتفاقی که برای پرسپولیس افتاده است در راستای حمایت از اعتلا و اعتبار ایران شکل گرفته است.

بازخوانی این پرونده کمک می کند که ابهامات آن بیش از پیش روشن شود، ابتدا اینکه پرسپولیس اگر به فینال آسیا رسید ارتباطی به حمایتوزارت ورزش و جوانان ندارد چرا که دو تیم استقلال و پرسپولیس هر دو به یک میزان در بحث مالی از وزارت ورزش تغذیه می شوند و تنها حمایت ها خلاصه می شود به بحث روحی روانی و حضور وزیر ورزش در تمرین این تیم و البته دیدار وزیر ورزش و جوانان با برانکو و کاپیتان پرسپولیس که اگر این اتفاق برای هر تیمی در ایران می افتاد وزیر ورزش از وظایفش دیدار با عوامل این تیم بود و البته گل پرسپولیس در قطر را سلطانی فر به ثمر نرساند!

هنوز مدعیان حمایت وزارت ورزش و جوانان در مورد موضوع اصلی سند خاصی رو نکرده اند و به نوعی در حد یک ادعا موضوع را مطرح کردند و وزیر ورزش هم با برگزاری مجمع استقلال زودتر از پرسپولیس نشان داد نسبت به بحران های این تیم بی تفاوت نیست و اینکه در اصفهان و تبریز چرا این حساسیت بوجود آمده است هنوز دلیلش مشخص نیست.

تراکتور و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشتند و حمل پرچم ژاپن در بازی های باشگاهی و در بین تماشاگران این تیم جای تعجب دارد.
پیش از این سپاهان و ذوب آهن هم توانسته بودند در لیگ قهرمانان آسیا به فینال رسیدند اما پرچم هیچ کشوری از سوی هواداران رقیب در ایران حمل نشد و به نظر می رسد پرچم ژاپن بیشتر نماد حسادت باشد تا تبعیض!

اما بدعتی که این ماجرا در فوتبال ما خواهد گذاشت تبعات زیادی را در سال های آتی خواهد داشت و باید در روزهایی که دیگر نمایندگان ایران بتوانند در رقابت های آسیایی به مراحل پایانی برسند شاهد اهتزاز پرچم رقیبانشان در فضای ورزشگاه های کشور باشیم که البته شاید از کشور های حوزه خلیج فارس باشند و این یعنی بزرگترین معضل فوتبال چرا که پیش از این هر گاه یک تیم باشگاهی ایران در مقابل تیم های خارجی بازی داشت پرچم سه رنگ کشورمان در دست هواداران سرخابی ، زرد و سبز خود نمایی می کرد و در دل تمامی حریفان ایران دلهره ایجاد می کرد.

میزبانی در ایران به دلیل همین نکات مثبت بود که عربستان را وادار کرد دلارهای زیادی خرج کنند تا میزبانی را از باشگاه های ایرانی بگیرد و از این پس و تا زمانی که اتحاد باشگاه های ایران دچار چالش است آنها نگرانی بابت میربانی ایران نخواهند داشت و باید هر چه سریعتر در مورد این اتفاق چاره ای اندیشید تا اپیدمی پرچم ژاپن نهادینه نشده است.