به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال پرسپولیس ایران فردا در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن به مصاف تیم فوتبال کاشیما آنتلرز می‌رود.

این دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که پس از انجام 12 بازی با این جا رسیده اند و هر کدام قهرمان منطقه خود در آسیا هستند و اکنون می خواهند فاتح قاره کهن باشند. سرخپوشان تنها یک بار 27 سال پیش موفق شدند جام در جام آسیا را فتح کنند و اکنون در اندیشه نخستین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

تاکنون هیچ تیم ایرانی دیگری هم در لیگ قهرمانان به قهرمانی نرسیده و تنها سه بار استقلال و پاس در جام باشگاه ها موفق شدند در جایگاه نخست قرار بگیرند، شاگردان برانکو می خواهند به نخستین تیم ایرانی تبدیل شوند که در این بازی ها به قهرمانی می رسند. سال ها است که تیم‌های ایرانی و ژاپنی مقابل هم قرار نگرفته‌اند. آخرین باری که پرسپولیس در یک دیدار رسمی برابر تیمی از ژاپن قرار گرفت به سال 79 باز می گردد. جایی که سرخپوشان پایتخت در عربستان و در چارچوب جام باشگاه های آسیا برابر جوبیلوایواتا قرار گرفتند و با نتیجه 2-1 مغلوب شدند.  سرخپوشان دو روز بعد از آن مسابقه موفق شدند سوون سامسونگ را شکست دهند و سوم شوند.

خاطره تلخ اصلی قرمزها در رقابت‌های آسیایی به سال 71 بر می گردد. جایی که پرسپولیس و نیسان اف سی در فینال جام در جام آسیا برابر هم صف آرایی کردند. بازی اول در ژاپن با تساوی 1-1 به پایان رسید و برای نماینده ایران حسن شیرمحمدی گلزنی کرد. سرخپوشان که امیدوار به یک تساوی بدون گل و رسیدن به دومین قهرمانی آسیا بودند، در تهران با نتیجه 1-0 به نیسان باختند و در کمال شگفتی جام را تقدیم ژاپنی ها کردند.

اکنون بار دیگر تیمی از ژاپن در فینال مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و نکته جالب این که همچون 26 سال پیش، بازی رفت در خانه حریف و بازی برگشت در تهران برگزار خواهد شد. این زنگ خطر بزرگی برای تیم پرسپولیس است و آن ها در صورت برد هم نباید از قهرمانی مطمئن باشند.

ژاپنی ها امیدوارند برابر پرسپولیس هت تریک کنند اما قهرمان دو دوره اخیر لیگ ایران به چشم نبرد انتقامی به این مسابقه نگاه می کند و امیدوار است با برد مقابل کاشیما آنتلرز، خاطرات تلخ مصاف با سامورایی ها را از  ذهن هواداران پاک کند.

کاشیما آنتلرز در یک بازی پرحادثه مقابل سوون بلووینگز به تساوی 3-3 رسید و به لطف برد 2-3 در بازی رفت توانست برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. این تیم ژاپنی 12 آبان میزبان پرسپولیس خواهد بود و یک هفته بعد باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود تا قهرمان قاره تعیین شود.

کاشیما موفق شد با گل دقیقه 25 یاماموتو با برتری به رختکن برود، ولی سوون در نیمه دوم شروعی توفانی داشت و از دقیقه 52 تا دقیقه 60 سه بار گل زد تا در یک قدمی فینال قرار بگیرد. در این صحنه‌ها ضعف خط دفاع تیم ژاپنی روی توپ‌های بلند کاملا آشکار بود. با این نتیجه کاشیما حذف شده بود، ولی وقتی توفان میزبان فروکش کرد به بازی برگشت و در دقیقه 64 با گل دایگو نیشی اختلاف را به حداقل رساند. با این نتیجه بازی به وقت اضافه می‌رفت، ولی کاشیما به حملاتش ادامه داد و در دقیقه 82 با گل سرجینیو، مهاجم برزیلی به گل برتری رسید.

انتظار می‌رود این مهاجم 23 ساله که سه ماه پیش از سانتوز به کاشیما منتقل شده، در فینال هم خطرناک‌ترین مهره کاشیما باشد و مدافعان پرسپولیس باید به شدت مراقب او باشند. سرجینیو پیش از زدن گل صعود، سازنده دو گل دیگر تیمش بود. سرجینیو در بازی‌های قبلی کاشیما هم نمایش درخشانی داشته و این چهارمین بازی متوالی در لیگ قهرمانان آسیا بود که موفق به گلزنی شد.