به گزارش پارس نیوز،  با مصدومیت شایان مصلح، حسین ماهینی و محمد انصاری بزرگترین خلا در خط دفاعی پرسپولیس به عنوان نقطه اتکا چند فصل اخیر تیم شکل گرفته است و برانکو برای این خط تنها جلال حسینی و شجاع خلیل زاده را به عنوان نفرات تخصصی در اختیار دارد. برانکو البته در دیدارهای اخیر از سیامک نعمتی در این پست سود برد اما این بازیکن نیز دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده و با نظر کادر پزشکی سه هفته دور از میادین خواهد بود تا مصائب خط دفاعی سرخ‌ها افزایش یابد.

 

برانکو در این دیدار کامیابی نیا را نیز به عنوان مهره تدافعی تیمش در خط میانی در اختیار نخواهد داشت تا شرایط برای او سخت‌تر از همیشه شود. غیبت 5 مهره‌ تدافعی تیم طی دیدارهای اخیر (محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، حسین ماهینی، سیامک نعمتی و شایان مصلح) اکنون نیاز تیم به یک دگرگونی و تغییر بزرگ را در تبریز نوید می‌دهد. خط دفاعی که طی سه فصل اخیر بزرگترین نقطه قوت تیم محسوب می‌شد و اکنون با غیبت این ستاره‌ها کاملا متلاشی شده و تنها سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده را در اختیار دارد.

 

 
پرسپولیس احتمالا دو سمت خط دفاعی خود را در این بازی به دو بازیکن جوان و غالبا نیمکت نشین بسپارد و امیدوار باشد با مثلث تدافعی و باتجربه سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در قلب دفاعی و محسن ربیع خواه در جلوی آنها با احسان علوان زاده در سمت چپ و آدام همتی در سمت مخالف بتواند این خلا را جبران کند.

 

*سه بازی هیجان انگیز برای مدعی گمنام در سومین فصل
احسان علوان زاده که سومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند به سختی جمع دقایق حضورش به 10 بازی کامل می‌رسد. بازیکنی که با سهمیه زیر 23 سال به این تیم پیوست و با تبلیغات زیادی همراه بود و انتظار می‌رفت در قامت یک پدیده و ستاره برای سرخپوشان بدرخشد. اما کم‌کاری این بازیکن کم کم او را از تفکرات ذهنی برانکو ایوانکوویچ خارج کرد و به یک نیمکت نشین صرف در این تیم تبدیل شد. بازیکنی که گفته می‌شود در باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی یکی از بازیکنان جدا شده احتمالی خواهد بود. با این حال اکنون بزرگترین فرصت نصیب این بازیکن شده است. در غیاب ستاره‌های مطرح تا نیم فصل او مطمئنا فرصت بیشتری برای خودنمایی به دست خواهد آورد و در صورتی که بتواند نمایش موفقی از خود به جا بگذارد، حداقل اینکه مقصد آینده‌اش را به سمت تیمی قابل اعتنا تغییر خواهد داد.

 

*آدام همتی؛ دفاع راست پرسپولیس در دست پدیده
مدافع دورگه پرسپولیس با سرمایه گذاری برانکو از ابتدای فصل برای حضور در خط دفاعی مواجه شد. بازیکنی که سابقه حضور در پست مهاجم را داشت و با تغییر تفکر برانکو به سمت راست دفاعی و وینگر انتقال یافت. عملکرد رضایتبخش این بازیکن در چند دیداری که به میدان رفت یک امیدواری بزرگ در روزهای نیمکت خالی پرسپولیس شکل داد. در جدال با ماشین سازی نیز حضور او در ترکیب اصلی قطعی به نظر می‌رسد و اینبار در غیاب حسین ماهینی و سیامک نعمتی او در دفاع راست به میدان خواهد رفت.

 

*خط میانی و چالش جدید شماره 18
با غیبت کامیابی نیا در خط میانی باید منتظر ورود محسن ربیع خواه به جمع 11 نفر اصلی ترکیب پرسپولیس بود. احمد نورالهی نیز در کنار این بازیکن و در سیستم خطی قرار خواهد گرفت. بشار رسن و عالیشاه نیز دیگر بازیکنان پرسپولیس خط میانی پرسپولیس در این بازی خواهند بود. ربیع خواه با توجه به شرایط خط دفاعی پرسپولیس بیشتر در یک سوم خط دفاعی حاضر خواهد شد تا وظیفه پشتیبانی را بر عهده داشته باشد. سوییچ او با احسان علوان زاده و احمد نورالهی برای تغییرات تاکتیکی در جریان بازی نیز در این دیدار محتمل خواهد بود.

 

*منشا و علیپور همچنان مدعی در گلزنی
خط حمله پرسپولیس بدون تغییر خواهد بود و وظیفه گلزنی این تیم بر دوش علی علیپور و گادوین منشا خواهد بود که از سوی بشار رسن و امید عالیشاه انتظار تغذیه خواهند داشت.