به گزارش پارس نیوز، تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین ۹ آذرماه در ملبورن به مصاف استرالیا می رود سپس از آنجا راهی مانیل می شود تا ۱۲ آذرماه دیدار برگشت برابر فیلیپین را برگزار کند. 

ترکیب تیم ملی بسکتبال را برای این دو دیدار این بازیکنان تشکیل می دهند: 

روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، آرن داودی، نوید رضایی فر، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی 

ترکیب تیم ملی بسکتبال در حالی اعلام شده که آرون گرامی پور نیز یکی از گزینه های موردنظر برای قرار گرفتن در جمع دوازده بازیکن نهایی بود اما در نهایت این بازیکن به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب قرار بگیرد. وی البته به دلیل مشکلات سربازی به ایران هم نیامد تا در تمرینات شرکت داشته باشد.

تیم ملی بسکتبال پیش از دیدار برابر استرالیا و فیلیپین برگزارکننده دو دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی خواهد بود. به همین منظور این تیم بامداد فردا عازم دوحه می شود. 

تیم ملی بسکتبال تا به امروز ۸ دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کرده و طی آن موفق به کسب ۶ پیروزی شده است. ضمن اینکه نتیجه دو دیدار برابر عراق و ژاپن را هم واگذار کرده است. دو دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار می شود. بر این اساس ملی پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن می روند و ۵ اسفندماه نیز در تهران میزبان استرالیا خواهند بود.