به گزارش پارس نیوز، کم شدن یک سهمیه قطعی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و تبدیل «۱+۳» به «۲+۲»، آن هم درست پس از حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، نمی‌تواند خبر خوشایندی برای فوتبال ایران باشد.

شاید تنها اندکی چانه زنی برای دفاع از فوتبال ایران و حفظ سهمیه باشگاه‌ها در آسیا از سوی رییس فدراسیون و یارانش در تهران کافی بود تا سهمیه، درست در سالی که بهترین نتایج را گرفته‌ایم حفظ شود. اتفاقی که از آن غفلت شد تا ضربه‌ای دیگر بر باشگاه‌های ایرانی در آسیا وارد شود.

این اتفاق در روزهایی می‌افتد که تمرکز فدراسیونی‌ها و به ویژه شخص رییس، بیشتر بر روی ادامه حضور پشت میز ریاست جذاب ترین فدراسیون ورزشی کشور بود.

در روزهایی که تاج و دوستانش در تلاش بودند تا با عبور از قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بقای خود را در فدراسیون تضمین کرده و قطعا در این زمینه رایزنی‌هایی هم با مقامات خارجی که به بهانه فینال آسیا میهمان تهران بودند صورت گرفت، از اقدام برای حفظ سهمیه «۱+۳» در آسیا غفلت شد.

در واقع یک سهمیه باشگاه‌های ایران از دست رفت، چون در زمان حضور شیخ سلمان در تهران به آن پرداخته نشد. چه بسا اگر یک چندم صحبتهایی در خصوص بقای رییس با مقامات AFC انجام شد، صرف حفظ باشگاه‌های ایرانی در آسیا می‌شد، الان نتیجه بهتری به دست آمده بود.

شاید کم شدن یک سهمیه قطعی از تیم‌های ایرانی در آسیا پس از چند سال و همزمان با فینالیست شدن یک تیم ایرانی در این مسابقات را نمره منفی برای فدراسیون فوتبال ندانست، اما قطعا این اتفاق به منزله درج نمره مثبت هم برای این فدراسیون نیست.