به گزارش پارس نیوز، فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته سوم آبان ماه ۱۳۹۷ فعالیت‌های مختلفی را برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

 

تشکل نهضت سبز زاگرس همراه با اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در یک برنامه پاکسازی مشترک، حاشیه محور یاسوج اصفهان را پاکسازی کردند.

گروه طنین پاکبانان شیروان در خراسان شمالی برنامه ۶۷ خود را با همکاری همیاران به پاکسازی پارک کوثر اختصاص داد.

انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات خراسان رضوی در اقدامی فرهنگساز در دو روز پایانی ماه صفر با کمک ۴۰ همیار اقدام به پاکسازی فضای عزاداری کردند و زباله های یکبار مصرف را جمع آوری کردند. این گروه محیط زیستی به مدت ۶ سال است که در خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

 

به همت انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز استان خوزستان ۶۰ اصله نهال کُنار کاشته و ۵۰ نهال به نام اشخاص شرکت کننده در برنامه پلاک گذاری شد.

برنامه ۱۷۸ تشکل پاکسازان طبیعت فارس با حضور ۶۰ نفر با پاکسازی حاشیه جاده میدان گل سرخ به طرف جاده شیراز، جهرم برگزار شد. این برنامه با مشارکت و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی، سازمان مدیریت پسماند شیراز، استادان و دانشجویانِ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان آتش نشانی، اداره گردشگری و باشگاه سوارکاری سلطان انجام شد. در خاتمه این برنامه، زباله های جمع آوری شده توسط سازمان پسماند به ایستگاه زباله ارسال شد.

همایش کوه پیمایی و کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست به صورت میدانی با حضور خانوادگی اعضای کانون سلامت محله کوجووار و همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار در بام تبریز برگزار شد.
 

با حمایت انجمن ویرداران، پرنده «شاه بوف» برای درمان به محیط زیست کوهدشت در استان لرستان تحویل داده شد. دوستداران محیط زیست این پرنده را که نیاز به درمان داشت به محیط بانان اداره محیط زیست برای حمایت از تنوع زیستی تحویل دادند. این پرنده پس از انجام معاینات دامپزشک و درمان در طبیعت رها خواهد شد.

نود و یکمین قرار سبز انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید اختصاص به پاکسازی جنگلهای بالادست پارک انقلاب داشت. در این برنامه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اقلید برگزار شد، بخش وسیعی از جنگلهای بادام کوهی و ارژن از زباله پاکسازی شد. این جنگلها در سالهای نه چندان دور توسط گروه های مردمی و منابع طبیعی شهرستان اقلید ایجاد شده است.

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام طی اقدامی فرهنگساز با حضور در مهدکودک سابقون این شهر با همراهی کودکان اقدام به جمع آوری درب های پلاستیکی بطری ها کردند.

انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد استان بوشهر به مناسبت شهادت امام رضا (ع) با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در طرح عظیم پیاده روی ولایت اقدام به پاکسازی جاده شاهزاده ابراهیم کردند.

به مناسبت شهادت امام رضا اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان در استان خوزستان برای رسیدن به اولین شهر بدون زباله، قسمتی از مسیر بزرگترین پیاده روی جنوب کشور که از میدان امام حسین تا قدمگاه امام رضا بود را پاکسازی کردند.

هجدهمین برنامه مشترک گروه کوهنوردی توحید و انجمن سبزاندیشان خور در استان فارس با کوهنوردی و کاشت بذر در تنگ خور چاه آب شیرین حاج امین انجام شد. در این برنامه دو کیلو بذرهای بادام کوهی، سِدر و آکاسیا با حضور ۳۱ شرکت کننده کاشته شد.