به گزارش پارس نیوز، 

در ماه های اخیر بود که خبرنگارانمان به دنبال بررسی مشمولین قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال و باشگاه ها، سرنخ های در دست خود را به میدان مدیریتی بردند و با سوالاتی صدبرابر مبهم تر از آن خارج شدند؛ چرا که به حدی در یافته هایمان تناقض دیده می شد که پرونده مشمولین جز غیر قابل حل ترین های فوتبال ایران نیمه کاره رها شد!

عدم صداقت و شفافیت طرفین در پاسخگویی و اظهار نظر بی واهمه سوای بر هرگونه پست و مقام سازمانی شاید آنها را ترسانده بود تا مبادا خطوط قرمز شرح داده شده را رد کنند؛ از مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گرفته تا حمیدرضا گرشاسبی و کارشناسانی سرشناس که هرکدام مسئله را به زوایای تاریک پرتاب کردند تا سرعت بررسی آن کند و کند تر شود...

پرسپولیس
پرسپولیس

 

تنها چیزی که می شد به صورت غریضی در بررسی های شبانه روزی به عنوان نتیجه قلمداد کرد، ایجاد سنگری متحد میان مشمولین قانون منع بکارگیری بازنشستگان بود! حرف تمامی مشمولین یکسان و واحد بود! مسئله که لایه های مدیریتی فوتبال کشور به ندرت رقم خورده است، مگر آنکه پای نفع دست جمعی در میان بوده باشد که این ماجرا هم خود پر از ابهام است!

حمیدرضا گرشاسبی در آن روزها برای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش چون یک خط قرمز بود، اگر فشار ها می توانست کارساز باشد او می بایست میزش را ترک می کرد! مسئله فقط بر پاشنه  استعفای گرشاسبی بازنشسته نمی چرخید، چرا که او فقط یک قربانی بود تا بواسطه فشارهای اعمال شده بر روی او بتوانند به فدراسیون برسند و افرادی چون مهدی تاج را هم وادار به استعفا نمایند، اما دست آنها خیلی زود رو شده بود و گرشاسبی نه تنها برکنار نشد، بلکه با سمتی بالاتر از سرپرست به عنوان مدیر عامل ابقا شد.

حمیدرضا گرشاسبی
حمیدرضا گرشاسبی

 

حالا پس از گذشت چند ماه، به یکباره زمزمه های عجیبی مبنی بر برکناری گرشاسبی و حضور محمد مهدی نبی، یکی از افراد مورد اعتماد فدراسیون در باشگاه پرسپولیس به گوش می رسد! صحبتی که در ابتدایش باعث شد تا هزاران هزار از هواداران هیجان زده سرخ ها به فضای مجازی ورود کنند و با به راه اندازی هشتگ "نه به نبی" صدایشان را به گوش وزارت ورزش برسانند!

شاید این نوع برخورد دوگانه وزارت ورزش طبیعی باشد، چرا که تمام سعی این سازمان بر حفظ تاج بود و گرشاسبی تنها یک پوشش برای دفاع از جایگاه ریاست فدراسیون محسوب می شد! امروز اما با خصوصی شمردن فدراسیون و امن بودن صندلی تاج به نظر می رسد که چهره قربانی های آقایان یکی پس از دیگری به اکران عمومی درخواهد آمد! شاید حمیدرضا گرشاسبی اولین آن باشد، اما به چه بهانه ای؟ او در دوران کوتاه حضورش با وجود مشکلات بسیار، موفق و قابل اعتماد هواداران ظاهر شده است، در جدایی او چه سودی می تواند برای پرسپولیس حاصل شود؟

محمد مهدی نبی
محمد مهدی نبی

نبی شاید ورزشی ترین مدیر فوتبالی ایران باشد که در امروز فوتبال کشور فعال است!  مدیریت ورزشی از کمیته ملی المپیک و مدیریت حرفه ای از فیفا تنها بخشی از مدارک حرفه ای او در رشته فوتبال هستند که او را بدل به مردی قابل اعتماد در فوتبال ایران کرده است، او پیش تر هم سابقه قائم مقام مدیریت عامل سرخ ها را داشته است، اما اینکه روزی او در صدر باشگاه و بر میز قدرت قرار بگیرد هرگز! شاید بخش مهمی از واکنش های سرخ ها به دلیل روابط گرم وی با کارلوس کی روش و فدراسیون باشد! شاید با برخی جلوه سازی های منفی او را یک نفوذی از سوی کی روش نزد هواداران معرفی کرده باشند، هیچ کس نمی داند چه در پشت این پرده قرمز پر حاشیه در حال جریان است، اما به یاد داشته باشید اگر مبنا بر تصمیم گیری آقایان مدیران ارشد باشد، به طور حتم نبی بر روی میز مدیریت سرخ ها خواهد نشست!

انتهای پیام /