به گزارش پارس نیوز، 

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار برابر استقلال خوزستان گفت: نساجی و استقلال خوزستان شرایط نزدیکی به هم دارند. ما در زمین خودمان با تمام توان و برای پیروزی به زمین می‌رویم. نساجی در هر مسابقه، بازی را خوب شروع می‌کند. استقلال خوزستان کاملاً دفاعی بازی می‌کند و بازیکنان خطرناکی دارد. در دو هفته اخیر، امیر رضایی را از دست دادیم و حامد شیری و علی شجاعی را نداشتیم.

«مردم قائمشهر واقعاً عصبی و در آستانه انفجار هستند.». وی درخصوص اشتباهات داوری این جمله را بیان کرد و ادامه داد: در بازی‌های نساجی، سه داور مستقیماً محروم شدند و شاهد اشتباهات سهوی داوری بودیم. در بازی قبل مردم واقعاً عصبانی و ناراحت بودند. اگر تیم دو امتیاز بیشتر می‌گرفت، هواداران اینقدر ناراحت نبودند. امیدوارم فردا داوری مورد خاصی نداشته باشد. امیدواریم تنها عدالت رعایت شود.

سرمربی نساجی درباره مشکلات گلزنی این تیم تصریح کرد: به جز داوری مشکلات دیگری هم داریم، اینکه دقت نمی‌کنیم گل بزنیم و این تماماً به من برمی‌گردد، اما برخی اتفاقات دست من نیست. اشتباهات داوری باعث می‌شود گل سالم ما را نپذیرند یا پنالتی اشتباه علیه ما می‌گیرند. آن هم چه دقایقی و در چه دیدارهایی. مردم قائمشهر واقعاً از این اتفاقات عصبانی شده‌اند.

نکونام درخصوص انتقاداتی که علیه نساجی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی کار درستی انجام می‌دهی، این صحبت‌ها مطرح می‌شود. وقتی قطار به درستی حرکت کند، به آن سنگ می‌زنند. ما باید با خیلی چیزها مبارزه کنیم و همه تلاش می‌کنند به نساجی ضربه بزنند. در کدام بازی، داوری به سود ما بوده است؟ آنها می‌خواهند فراموش کنیم کار اصلی ما چیست. این تیم با توجه به زحمتی که کشیده و فوتبالی که بازی کرده، به حقش نرسیده است. افرادی که علیه نساجی کار می‌کنند، زیاد هستند. نساجی دشمن کم ندارد همانطور که هر تیم بزرگی دشمن دارد. ما باید با تمام توان به راه خود ادامه دهیم. تنها یک چیز می‌توانم به هواداران بگویم. نساجی با وجود زحمتی که کشیده، به حق خود نرسیده است.

وی درباره پیش‌بینی خود از دیدار مقابل استقلال خوزستان گفت: نمی‌شود فوتبال را پیش بینی کرد. شب گذشته بازی یوونتوس - منچستر یونایتد را دیدید که یونایتد در حدود سه دقیقه، از شکست، پیروزی ساخت. این ارتباطی به ضعیف یا قوی بودن حریف ندارد. ما هیچ بازی را دست کم نمی‌گیریم و هیچ جای دنیا، تیمی از پیش برنده نیست.

سرمربی نساجی درباره صحبت‌هایش پس از دیدار مقابل ماشین‌سازی که گفته بود هر بازیکنی قدر پیراهن نساجی را نداند، از این تیم کنار گذاشته می‌شود، اظهار داشت: من کدام کار را گفته‌ام که آن را انجام ندادم؟ اینجا با کسی شوخی ندارم و اگر بازیکنان تلاش لازم را نداشته باشند، از تیم خارج می‌شوند.

نکونام درخصوص دیدار قبلی نساجی مقابل پدیده که با شکست ۳ بر صفر تیمش همراه بود، گفت: حریف تنها سه بار از نیمه زمین عبور کرد و به سه گل رسید. بازی مقابل ماشین‌سازی را هم بد آغاز کرده بودیم. بازی مقابل تیم‌هایی که با ۱۱ نفر دفاع می‌کنند، سخت است. شما یک بازی حریف را می‌بینید، حداقل ۶-۵ بازی یک تیم را می‌بینیم. استقلال خوزستان هم قهرمان لیگ ایران شده و به لیگ قهرمانان آسیا رفته، اما در دو سال اخیر برای سقوط نکردن می‌جنگد. فوتبال به گذشته یا فردا ارتباطی ندارد. استقلال خوزستان سابقه بیشتری نسبت به ما دارد، اما ما باید برای رسیدن به موفقیت بیشتر تلاش کنیم. برخی بازی‌ها به آدم اعتبار می‌دهد. هر چند متأسفانه برخی اوقات، داوران این اعتبار را می‌گیرند.

وی پس از سوال خبرنگاری که از شیوه بازی دفاعی و نیز هجومی نساجی گلایه کرد، اظهار داشت: ما به دوگانگی رسیده‌ایم؛ بالاخره تیم ما دفاعی بازی می‌کند یا هجومی؟ بازیکنان تیم ما بابت استفاده نکردن از موقعیت‌های خود عصبی هستند. فشار زیادی روی ماست. هر چند با دو امتیاز، رفتارها می‌توانست فرق کند. جایگاه واقعی ما اینجای جدول نیست و امیدوارم به اندازه تلاشی که می‌کنیم، حق‌مان را بدهند. گل نشدن توپ مهم نیست. یک چیزی برای من جای سوال است. اینکه چرا در بازی با پدیده با وجود موقعیت‌هایی که داشتیم، یک توپ هم به چارچوب حریف نرفته است. فوتبال برای همین جذاب است.

سرمربی نساجی افزود: رحمان جعفری (مهاجم نساجی) ۲۱ ساله است و دوست دارد گل بزند. او بهترین بازی خود را ارائه می‌کند و اینکه گل نزده، مهم نیست. او باید تمرکز داشته باشد تا از فرصت بعدی استفاده کند. تا آخر تلاش می‌کنیم و نباید ناامید شویم. اگر شما زمینی را بکاری، موقع برداشت آن را رها می‌کنی؟ شما باید ادامه بدهی. ما به جاهای خوبی رسیدیم و کسی حق ندارد شُل کند، خودش ناامید شود یا تیم را ناامید کند. حتی اگر پنج موقعیت ما گل نشود. ما خوب کار می‌کنیم و به وقتش، گل می‌زنیم. زمانی که به این باور برسیم که می‌توانیم موقعیت بسازیم. در بازی با پدیده، مهاجم حریف وارد زمین شد تا در سرزنی تأثیر داشته باشد و وقتی تأثیر لازم را نداشت، در خط دفاع ایستاد.

نکونام با بیان اینکه در فوتبال، شرایط قهرمانی و سقوط تیم‌ها با یک گل تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: در ۶ بازی، شاهد اشتباهات داوری علیه تیم خود بودیم.

وی درخصوص اینکه چرا به جای محمد آبشک و احمد عبدالله‌زاده در خط هافبک نساجی، از مهرداد عبدی استفاده می‌کند، گفت: دو هافبک وسط ما در حد تیم ملی بوده‌اند. اگر آمار را بررسی کنید، می‌بینید این دو بازیکن، توانایی بازی در تیم ملی را دارند. آیا این را یک فرد فنی به شما گرفته است؟ پس از اینکه خبرنگار سوال کننده گفت که مرتضی محصص این نکته را بیان کرده، اظهار داشت: من نظر ایشان را با احترامی که برای او قائل هستم، کاملاً رد می‌کنم.

سرمربی نساجی در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش در فاصله دو روز مانده به دیدار با استقلال خوزستان عازم قائمشهر شد، خاطرنشان کرد: برای روشن شدن ذهن مردم می‌گویم. برای دیدار مقابل ماشین‌سازی که اتوبوس تیم خراب شد. با تعطیلات و ترافیکی که داشتیم، نتوانستیم به خاطر خستگی اعضای تیم، تمرینات لازم را در قائمشهر داشته باشیم. به خاطر ترافیک جاده‌ها، مجبور شدیم یک روز بازیکنان را آزاد بگذاریم. تمرین در زمین خودمان در قائمشهر به نفع ماست، اما برخی مسائل دست ما نیست. سال گذشته هم که در تعطیلات نوروز با بادران بازی داشتیم، چهار روز زودتر به قائمشهر آمدیم.

نکونام در پاسخ به این پرسش که آیا حامد لک مقابل استقلال خوزستان بازی می‌کند یا خیر، اظهار داشت: هر کسی آماده باشد، بازی می‌کند. لک سال گذشته جزو سه دروازه‌بان برتر ایران و از لحاظ واکنش، دومین دروازه‌بان بوده است. او سال گذشته در تیم ملی حضور داشت و با شناختی که از او و صحبت‌هایی که با دروازه‌بانان دیگر داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که حامد لک را بیاوریم. سال گذشته و زمانی که او در فولاد بازی می‌کرد، سال فوق‌العاده‌ای داشت. با این حال در لیگ برتر و مقابل پرسپولیس، به امیر رضایی بازی دادیم که در لیگ دسته اول هم بازی نمی‌کرد. نام بازیکنان برای من فرق نمی‌کند. امیر رضایی، نیما میرزازاد و رحمان جعفری، آینده‌های نساجی هستند.

وی گفت: از مربیانی نیستم که اگر به بازیکن جوان بازی دهم، بگویم من به جوانان بازی داده‌ام. آنها ترسوترین مربیان هستند و خودم با آنها کار کرده‌ام. این مربیان تنها خوب حرف می‌زنند. به لک هم بابت اشتباهاتش تذکر دادیم. او دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای است، اما اشتباهاتی دارد که آنها را برطرف می‌کنیم. اگر لک قدر خودش را بداند، یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران است. شرایط هر دروازه‌بانی بهتر باشد، از او استفاده می‌کنیم.