به گزارش پارس نیوز، محسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص تصمیم فدراسیون شنا،‌ شیرجه و واترپلوی ایران برای در اختیار گرفتن میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان واترپلو، توضیح داد: عملی شدن این کار یک اتفاق بزرگ است که امیدورام محقق شود. برای رخ دادن این مهم تلاش کرده‌ایم اما کار سختی است و باید منتظر تصمیم فدراسیون جهانی باشیم.

او همچنین در خصوص امکان داده شدن این میزبانی به ایران، اظهار کرد: همانطور که گفتم گرفتن میزبانی چنین رشته‌هایی که در دنیا توجه زیادی به آن‌ها می‌شود کار ساده‌ای نیست. برخی کشورهای صاحب نام نیز برای دریافت این میزبانی درخواست داده‌اند ولی ما نیز رایزنی‌ها را انجام داده‌ و متظر تصمیمات پایانی هستیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا ایران شرایط، توانایی و زیر ساخت‌های لازم برای فراهم کردن یک میزبانی خوب را دارد؟ توضیح داد: من فکر می‌کنم اگر بتوانیم از داشته‌های خود به صورت برنامه‌ریزی شده استفاده کنیم به مشکل نمی‌خوریم. اگر این اتفاق رخ دهد قصد دارم استخر بین‌المللی ۹ دی را محل برگزاری رقابت‌ها و استخرهایی چون نوفلاح را محل تمرین تیم‌ها کنیم.

رضوانی همچنین در خصوص تاثیرات گرفتن این میزبانی بر روی واترپلوی ایران،‌ خاطرنشان کرد: میزبانی از مسابقات قهرمانی جهان چنین رشته‌های مورد توجه، در کشور ما معدود بوده و رخ دادن این اتفاق مسلما تاثیرات بسیار خوبی نه تنها برای واترپلو بلکه برای ورزش ایران خواهد داشت. امیدوارم این مهم رخ داده و شاهد تحولی در ورزش کشورمان باشیم.

او در خصوص پیش‌ بینی‌اش از دادن این میزبانی به ایران گفت: من فکر می‌کنم ۶۰ تا ۷۰ درصد شانس داریم تا این میزبانی را بگیریم. خوشبختانه ما پیش از این مسابقات رقابت‌های فیناترافی را هم به میزبانی ایران برگزار کردیم که نتیجه خوبی داشت، امیدوارم این مهم نیز محقق شود.