به گزارش پارس نیوز، فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در آستانه مسابقات قهرمانی جوانان جهان گزارشی را منتشر کرد و در این گزارش به معرفی ستاره های وزنه برداری امروز جهان پرداخت که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان موفق بوده اند.

بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران یکی از چهره هایی است که فدراسیون جهانی در این گزارش به آنها اشاره کرده است.

 فدراسیون جهانی وزنه برداری نوشت: بهداد سلیمی تنها 28 سال دارد اما قهرمان المپیک 2012 لندن شد و دوقهرمانی جهان، دو قهرمانی بازی های آسیایی، و سه قهرمانی آسیا را در طول دوران کاری پر زرق و برق خود به دست آورده است. با این حال اولین پیروزی بزرگ او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2009 و دربخارست رومانی بوده است.

البته او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2008 نیز مدال برنز گرفت.

-لاشا تالاخادزه دیگر ورزشکاری است که در این گزارش به او اشاره شده و در مورد او نوشته شده است: تالاخادزه برای نخستین مرتبه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2013 در لیما پرو طعم مدال طلا را چشید.او سپس مدال طلای المپیک 2016، دو قهرمانی جهان و سه قهرمانی اروپا را به دست آورد و در سال 2017 نیز بهترین وزنه بردار جهان شد.

-یوسن لوپز کلمبیایی سال گذشته در دسته 77 کیلوگرم قهرمانی جوانان جهان، مدال طلا گرفت و یک ماه بعد از آن نیز در مسابقات قهرمانی پان آمریکن مدال طلا کسب کرد.

در این گزارش به موفقیت چند وزنه بردار زن نظیر تونیا وزنه بردار تایلندی، لیدی سولیز از کلمبیا، آناستازیا هاتفرید از گرجستان نیز اشاره شده است.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2018 از 6تا 14 جولای در تاشکند ازبکستان برگزار می شود و بیش از 300 وزنه بردار جوان زن و مرد از 53 کشور در این رقابتها شرکت کرده اند و در این رقابتها استعدادهای در حال ظهور در وزنه برداری به دنبال برداشتن قدم های بزرگی هستند.