به گزارش پارس نیوز، 

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت بیژن حیدری در بازی استقلال و سایپا گفت: به خاطر سرعت کم بازی بیژن حیدری استارت‌های سریعی در این بازی نمی‌زد و روی قدرت بازی‌خوانی‌اش در اکثر صحنه‌ها حضور داشت. در پنالتی اول که برای استقلال اعلام شد صحنه‌های تلویزیونی به گونه‌ای بود که من این صحنه را پنالتی تشخیص ندادم. اما پنالتی دوم کاملاً درست بود و کارت قرمزی که به بازیکن سایپا نشان داد هم کاملاً قانونی بود.

وی افزود: هر دو پنالتی استقلال باید تکرار می‌شد زیرا بازیکنان قبل از زدن ضربه وارد محوطه جریمه شده بودند در چنین مواقعی چه پنالتی گل شود چه گل نشود داور باید دستور تکرار ضربه را بزند. یک نکته عجیب بازی این بود که در ۱۲۰ دقیقه مسابقه فقط دو آفساید رخ داد.

رودنیل با اشاره به قضاوت مناسب حیدری گفت: تنها نکته‌ای که در این بازی دیده نشد پنالتی بود که در دقیقه ۱+۴۵ رخ داد. در این صحنه مدافع سایپا در محوطه جریمه با دست توپ را کنترل کرد که داور این صحنه را ندید وگرنه می‌توانست یک پنالتی دیگر برای استقلال در این دقیقه اعلام کند. محمد دانشگر هم باید در اواخر مسابقه به خاطر خطایی که انجام داد باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد. فرشید اسماعیلی هم در دقیقه ۹۰ باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد.

وی در مورد اینکه دایی معتقد بود قبل از پنالتی روی دشتی خطا انجام گرفت، گفت: بله، این صحنه رخ داد و خطا روی دشتی اعلام نشد و همان توپ تبدیل به پنالتی برای استقلال شد.

این کارشناس داوری فوتبال در مورد توپی که به طاق دروازه استقلال خورد و سپس روی خط فرود آمد، بیان داشت: در این صحنه توپ گل نشد زیرا تمام توپ باید از تمام خط عبور کند.

انتهای پیام/