به گزارش پارس نیوز، امیر حسین صادقی مدافع سابق تیم استقلال که این روزها بدون تیم مانده در مورد آخرین شرایط خودش، عملکرد استقلال، صعود پرسپولیس و مساول دیگر به اظهار نظر پرداخته است. گفتگو ما با او را در ادامه می‌خوانید:

 

با گذشت 10 هفته شرایط استقلال را چطور می‌بینید؟

من فکر می‌کنم شرایط استقلال خوب است. الان رتبه چهارم و پنجم جدول هستند. من به آنها توصیه می‌کنم آرامش و انگیزه خود را همچنان حفظ کند و تمام تمرکز خود را بگذارند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند. استقلالی‌ها اگر هدف داشته باشند می‌توانند به نتایج خوبی دست پیدا کنند. من فکر می‌کنم استقلال امسال توانایی کسب یک جام را دارد زیرا بازیکنان بسیار خوب و باتجربه هم در این تیم حضور دارند.

 

عملکرد خط دفاع را در این هفته‌ها ارزیابی کنید؟

به اعتقاد من استقلال بازیکنان خوبی در خط دفاع دارد اما مشکل این است که دراین چند هفته تغییرات زیادی در خط دفاع وجود داشته یعنی اینکه استقلال در همه این هفته‌ها یک ترکیب ثابت در تیمش وجود نداشته. بازیکنان خط دفاعی اگر اشتباهات خود را کمتر کنند می‌توانند نتایج دلخواه را بگیرند. این درحالی است که بازیکنان باتجربه‌ای هم در خط دفاع حضور دارند.

 

شما یکی از حامیان دانشگر هستید. این بازیکن توانست این هفته گلزنی کند.

دانشگر مرا یاد خودم می‌اندازد. او بازیکنی است که توانمندی خیلی بالایی دارد و البته به جز او آرمین سهرابیان هم بازیکن خوبی است. در خط دفاع استقلال بازیکنان ملی باتجربه‌ای حضور دارند و به نظر من هم باید دید فکری آنها هم ملی باشد. آرمین و دانشگر می‌توانند سال‌ها خط دفاع استقلال را بیمه کنند اما یک شرط دارد و آن هم این است که هواداران کمی صبور باشند چون این روزها صبر هواداران نسبت به قبل کمتر شده است. من صادقی را تحمل کردند 2 تا جام جهانی رفتم این بازیکنان را هم تحمل کردند قطعا در آینده بیشتر از آنها خواهند شنید.

 

این روزها بحث حضور مجتبی جباری و یا فرهاد مجیدی در  کادر فنی استقلال شنیده می‌شود. شما با آنها همبازی بودید؟

در این باره هیچ نظری ندارم چون شفر باید تصمیم‌گیری کند اما هرکسی برود و یا هرکسی بیاید باید بتواند باری را از دوش کادر فنی بردارد. هرکه می‌خواهد باشد چه خارجی و چه ایرانی. فرهاد مجیدی و مجتبی جباری گزینه‌‌های خوبی برای کادر فنی استقلال هستند چون می‌توانند تجربه‌‌های خود را که در این چند سال در استقلال به دست آورده‌اند را در اختیار دیگر بازیکنان بگذارند.

 

پرسپولیسی‌ها هم به فینال آسیا رسیدند و کری‌خوانی را برای استقلالی‌ها شروع کردند؟

از این که پرسپولیسی‌ها به فینال آسیا رفتند خیلی خوشحال هستم چون باعث می‌شود پرچم سه رنگ ایران در فینال این بازی‌های مهم به اهتزاز دربیاید. پرسپولیس باید هم قهرمان می‌شد زیرا حمایت وزیر ورزش، وزارت ورزش و همه را داشت. اگر این برنامه‌ریزی برای استقلال انجام می‌شد آنها هم الان شاید جای پرسپولیس در فینال بودند. البته من یک اعتقادی دارم و آن هم این است که اگر یک شخص مثل فتح‌ا... زاده مدیرعامل  بود الان استقلال جای پرسپولیس فینال آسیا حضور داشت. امیدوارم آنها بتوانند ستاره واقعی را این بار بگیرند چون من یک دانه ستاره در بازی پرسپولیس – السد را روی پیراهن پرسپولیسی‌ها دیدم و متوجه نشدم از کجا آمده بود.

 

این روزها بین امیرحسین فتحی و هادی طباطبایی درگیری‌های لفظی به وجود آمده است؟

من از این موضوع خیلی ناراحت شدم. به نظر من باید حرف‌های‌مان را در یک فضای بسته انجام دهیم. انتقاد کردن که کاری ندارد البته سازنده نیست و فقط باعث خوشحالی دیگران می‌شود مثل این است که من بگویم سیل آمده و فقط حرفش را بزنم باید عمل کنم و بروم و به کسانی که باعث آسیب‌دیدگی‌شان می‌شود، کمک کنم. حرف زدن راحت است ولی عمل کردن سخت است.

 

سیامک نعمتی همبازی سابقت در پیکان این روزها عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته است؟

من بعضی اوقات با سیامک تلفنی صحبت می‌کنم همیشه به او می‌گویم حقت بیشتر از این‌هاست. باید انقدر تلاش کنی و سختی بکشی تا موفق باشی. من مطمئن هستم سیامک یکی از بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

 

امیرحسین صادقی تا چه زمانی بازی خواهد کرد؟

تا 3 سال دیگر می‌توانم بازی کنم. قصد دارم تا پایان دوران بازیگری‌ام کلاس‌های مربیگری را هم شروع کنم تا بتوانم بلافاصله بعد از پایان فوتبالم کار مربیگری را انجام دهم.