به گزارش پارس نیوز، 

لیگ برتر بسکتبال امسال یک بازیکن تازه وارد دارد که پس از یک سال دوری تصمیم گرفته دوباره به میدان بازگردد و دست به توپ شود.

مهدی کامرانی ستاره سابق تیم ملی و یکی از بهترین‌های نسل طلایی ایران که نقش زیادی در موفقیت‌های بسکتبال داشت پس از یک سال دوری با پیراهن شیمیدر تهران به بسکتبال و لیگ برتر برگشته و حالا خیلی‌ها منتظر هستند دوباره بازی کردن او را از نزدیک تماشا کنند.

کامرانی از ابتدای امسال به شدت تمرین کرده و شرایط خوبی دارد و حتی صحبت از حضورش در تیم ملی نیز می‌شود. او در گفت و گو با ایرنا، پسرش را دلیل اصلی بازگشت به بسکتبال معرفی کرد.

** اصلی ترین دلیلت برای بازگشت به بسکتبال چه بود؟

پسرم. واقعا پسرم انگیزه اصلی من برای بازگشت به بسکتبال بود. انگیزه زیادی دارم تا در سطح بالایی بازی کنم و «پاشا» حداقل یک عکس با من در لباس ورزشی داشته باشد. می دانید که در ورزش ایران پهلوان زنده را عشق است و به همین دلیل دوست داشتم که پسرم من را در زمین مسابقه هم ببیند.

اگر کاری به کار کسی نداشته باشی خیلی سریع فراموشت می‌کنند و اصلا توجه نمی‌کنند که چقدر برای ورزش تلاش کرده ای و زحمت کشیده ای. برای همین دوست داشتم دوباره به بسکتبال برگردم و بازی کنم تا پسرم من را در لباس ورزشی هم ببیند.

**یعنی تصمیم داری تنها یک فصل بازی کنی؟

نه اصلا. به هیچ وجه هدفم یک فصل نیست. خیلی خوب تمرین کرده‌ام و به آمادگی مناسبی رسیده‌ام. از 15 فروردین تمریناتم را آغاز کرده‌ام و روزی 2 جلسه کار کردم. به هیچ وجه نمی‌خواستم تنها یک فصل بازی کنم. تا زمانی که بتوانم بازی می‌کنم و خیلی خوشحالم که باشگاه شیمیدر این اعتماد را به من کرد و مطمئن باشید که پاسخ این اعتماد را نیز می‌دهم.

چه در زمین مسابقه و چه در قسمت‌هایی که از من کمک بخواهند در خدمت تیم هستم. قطعا تمام تلاشم این است که در کنار بازی کردن، تجربیاتم را به بازیکنان جوان تیم هم منتقل کنم چون باشگاه این بستر را مهیا کرده که چنین اتفاقی بیفتد.

**چقدر این انتقال تجربه را مهم می‌بینی؟

واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد و چین همین کار را کرده که اکنون به چنین سطح بالایی رسیده‌است. درهای بسکتبال چین به روی کسی بسته نیست. محدود به چند نفر نیستند و هرکس تجربه‌ای که دارد آن را به افراد دیگر منتقل می‌کند. از تمام نظرات استفاده می‌شود. حتی اگر کسی منتقد است باز هم از نظرات او برای بهتر شدن استفاده می‌شود.

همه عقیده‌ها مورد توجه است که پیشرفت حاصل شده‌است. شیمیدر به خوبی این موضوع را درک کرده و جواب مثبت خواهد گرفت.

** دلیل اصلی بازگشت را پسرت معرفی کردی. در عکس‌هایش نیز همیشه توپ بسکتبال هست. به ورزش علاقه دارد؟

بله. خیلی جذاب است. با این سن کم هرچه دستش می آید پرت می‌کند. همه چیز را توپ می‌بینید. با اینکه یک سال و نیم دارد اما استیلش برای بسکتبال عالی است.

** اگر بخواهد وارد ورزش شود مخالفت نمی‌کنی؟

نه به هیچ وجه. اگر دوست داشته باشد چرا که نه. اصلا بسکتبالیست شود.

** همسرت مخالفتی ندارد که دوباره ورزش حرفه‌ای را شروع کنی؟

نه اتفاقا خودش خیلی من را تشویق کرد. شاید در این یک سال و نیم کمتر زمانی برای خانواده داشته باشم اما او هم علاقه مند بود که بازگردم.

** وضعیت شیمیدر چطور است؟

تیم خوبی داریم. در کنار چند بازیکن با تجربه یکسری بازیکن جوان در تیم هستند که واقعا شرایط خوبی دارند و باید از همین امروز به آنها اعتماد شود وگرنه دیر خواهد شد و نمی‌توانیم به خوبی از توانایی‌هایشان استفاده کنیم. به نظرم شرایط خوبی داریم و با قدرت لیگ را آغاز خواهیم کرد.

امسال همه تیم‌ها خوب هستند و شانس قهرمانی دارند که ما هم مدعی هستیم. خود من نیز انگیزه زیادی دارم. همیشه در فینال لیگ ایران حضور داشتم و امسال هم می‌خواهم با شیمیدر قهرمانی را تجربه کنم.

** وضعیت لیگ را چطور می‌بینی؟

شرایط تیم‌ها خوب است. بازیکنان جوانی وارد تیم‌ها شده‌اند که انگیزه دارند. اتفاقا خیلی خوب است. باید این بازیکنان جوان دیده شوند و به آنها اعتماد کرد. خیلی زود باید این جوان‌ها دیده شوند و حیف است که زمان را از دست بدهند. جوان‌های بسیار خوبی در بسکتبال داریم که تنها مشکلشان تجربه کم در بازی است یا بازی بین‌المللی مناسب ندیده‌اند. اگر از امروز به آنها شانس کسب تجربه ندهیم در آینده نمی‌توانند به بسکتبال کمک کنند.

**به نظرت فقط بازی کردن برای پیشرفتشان مناسب است؟

پیشرفت با یک فاکتور ایجاد نمی‌شود. باید به آنها اعتماد کنیم و از همه توانایی‌های بسکتبال بهره ببریم. باید از افکار همه مربیان بسکتبال استفاده کنیم. خیلی بد است که یک مربی پرافتخار تیم نداشته باشد یا بیرون بماند. بسکتبال از نبودن او ضرر می‌کند. باید از همه پتانسیل ها استفاده شود، وگرنه پسرفت خواهیم داشت.

** درباره تیم ملی هم صحبت کنیم. صحبت‌هایی درباره بازگشتت مطرح شد و حتی فکر می‌کردیم به بازی‌های آسیایی اعزام شوی؟

اتفاق‌های زیای افتاد و صحبت‌های زیادی مطرح شد و خیلی‌ها درباره من حرف زدند اما سکوت کردم. اکنون هم ترجیح می‌دهم صحبتی نکنم اما قطعا در زمان مناسب برای اینکه ذهن مردم و طرفدارانم روشن شود و به سوال‌هایشان پاسخ بدهم حرف خواهم زد. خیلی‌ها در این مدت به من لطف داشتند. خیلی‌ها می‌پرسیدند که چرا برنمی‌گردم و برای اینکه ذهن این عزیزان روشن شود و خیلی‌ها از اتفاق‌ها خبردار شوند در زمانی مناسب صحبت خواهم کرد. اکنون تمرکزم بر روی باشگاه است و می‌خواهم با شیمیدر لیگ را با قدرت شروع کنیم و دست به کار بزرگی بزنیم.

انتهای پیام /