به گزارش پارس نیوز، 

مجید ترکان مدیر تیم های ملی کشتی آزاد درباره عملکرد آزادکاران در رقابت های جهانی اظهار داشت:ما می‌توانستیم تیمی از نام های بزرگ کشتی گیرانمان را در اوزان مختلف با خود همراه کنیم، اما پای جوانها ایستادیم تا برای کشتی سرمایه باشند. شورای فنی شجاعت به خرج داد و پیشنهاد کادر فنی را در خصوص عضویت چند جوان کم تجربه از جمله باقر یخکشی، مقصودی، یونس امامی و گلیج را برای حضور در چنین میدانی پذیرفت. می توانستیم جای این اسامی از کشتی گیران صاحب ناممان استفاده کنیم. اما اینکار برای کشتی ایران در المپیک  2020 و 2024 سودی نداشت.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما قبل از اعزام به رقابت های جهانی، با توجه به شناخت از وضعیت نفرات تیم و کشتی دنیا، کسب سه تا چهار مدال (حداکثر) بود که شایستگی کسب یک مدال طلا را داشتیم. در واقع در نهایت روی پنج کشتی گیر برای کسب امتیاز حساب باز کرده بودیم. پیش بینی ما تا حدود زیادی محقق شد، اما طلا بدستمان نرسید.

ترکان در مورد انتقادات به باخت در ثانیه های پایانی کشتی گیران ایرانی اظهار داشت: تیم کشتی آزاد ایران یک تیم جوان است با معدل سنی 24 سال که خود را برای حضور در رقابت های المپیک آماده می کند. باخت در ثانیه های پایانی مشکلی است که در میان کشتی گیران ما بیش از حد متعارف دیده می شود. در تمرینات چهار ماه گذشته، کادر فنی تلاش کرده که این معضل را برطرف کند. بخشی از این مسئله در حین تمرین کاهش پیدا کرده است اما میدان مسابقه با استرس بالا نیازمند حضور و تجربه میدانی و اداره کردن کشتی" است. برای حل این موضوع قطعا نیاز است که بتوانیم کشتی گیران جوان و بعضا با تجربه را که مدت ها دور از میدان بوده اند را راهی مسابقات بین المللی کنیم تا در میدان های فرعی اشتباهات لازم را تجربه کنند و کار کمتر به مسابقات جهانی بکشد.

ترکان تأکید کرد: ساعت هفت شب و دو ساعت قبل از رفتن به فرودگاه تازه ارز به تیم تعلق گرفت آن هم ارز مسافرتی. چرا باید ذهن کادر فنی و مسئولان فدراسیون درگیر مسائل این چنینی باشد؟

دارنده مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: صحبت از قرعه های دشوار برای این نیست که بخواهیم آن را صد در صد به مسائل فنی ربط بدهیم اما کسی که روی تشک کشتی آمده باشد، می داند که قرعه هم در نتیجه کار تأثیرگذار است و برای کشتی گیران جوان و کم تجربه تاثیری جدی و مستقیم دارد. متأسفانه سخت ترین قرعه ها نصیب کشتی گیران ما شد. ما امیدوار بودیم کشتی گیران کم تجربه ما بتوانند در دورهای مقدماتی از قرعه مناسبتری برای شروع کار خود برخوردار باشند، که نشد.

ترکان افزود: در این بین اگر حسن یزدانی در مبارزه دوم یا سوم خود مقابل تیلور قرار می گرفت، شاید می توانست نتیجه ای متفاوت ایجاد کند. بار سنگینی در کشتی اول بر دوش قهرمان المپیک ما قرار داشت. این موضوع را با دلایل کامل فنی، علمی و تجربه سال ها حضور در کشتی می گویم. یزدانی قابلیت پیروزی مقابل تیلور آمریکایی را به راحتی دارد و قطعا این شکست در بهترین جای ممکن اتفاق افتاد

وی با اشاره به اینکه همواره از نقدهای کارشناسانه استقبال می کنیم گفت: برای کامل شدن این تیم باید هزینه کنند و آن ها را به میدان های تدارکاتی بفرستند و کسب مدال المپیک نیاز به تدارکات و پشتیبانی کامل از جوانان کشتی دارد.

ترکان در پایان درباره مورد برخی اظهار نظر ها در مورد لزوم تقویت کادر فنی تیم ملی تصریح کرد: ما از حضور تمامی بزرگان و اهالی فن استقبال می کنیم. من هم دوست دارم مانند کشتی روسیه که در کنار تدیف و فادزایف نیز کوچینگ می کرد، این اتفاق در کشتی ما بیفتد.


انتهای پیام/