به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا که در جلسه روسای فدراسیونهای ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان سخن می گفت، ضمن قدردانی از حمایتهای سلطانی فر و معاونان وزارتخانه به طور ویژه از ژاله فرامریان معاون توسعه منابع و پشتیبانی قدردانی کرد و گفت: وی تحت شرایط خاص ضمن دفاع متعصبانه از کاروان پارالمپیک اعزامی به بازی های اندونزی اعتبارات ما را به موقع پرداخت کرد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی درادامه توضیحاتی را پیرامون نتایج کسب شده در بازی های پاارالمپیک 2018 ارائه کرد و گفت: سیاست ما در اعزام به اندونزی کیفی بود و تمام کسانی که با این کاروان همراه شدند، باید رکورد سومی را کسب می کردند تا به تیم ملی می پیوستند.

رییس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه ارزیابی های مختلف در خصوص تیم های اعزامی به این رقابتها به پایان رسیده است، افزود: ما در ارزیابی های مان به تیم ها اعلام کردیم که ما به دنبال رکوردزنی هستیم و نباید پشت مدالها پنهان شویم. در این صورت در رویدادهای بعدی با مشکل مواجه خو اهیم شد.

وی همچنین به نتایج کسب شده در اندونزی اشاره کرد و از نتایج به دست آمده در گلبال، شطرنج، شنا، بسکتبال به عنوان استثناهای این دوره از بازی ها نام برد. آنچه که در این دوره از رقابتها به دست آمد، حاصل همراهی کادر فنی مجرب و پرهیز از حواشی بود. بسیار خوشحالم چهلمین سال پیروزی انقلاب را در حالی جشن می گیریم که در ورزش اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است .

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست اشرفی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گزارشی را در خصوص بازی های 2018 ارائه کرد.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان المپیک جوانان به آرژانتین هم در این نشست گفت:کاروان ورزشی ایران در سومین دوره المپیک جوانان عملکرد خوبی داشت و توانستیم نتیج درخشانی کسب کنیم. ما در اولین دوره این مسابقات با کسب پنج مدال در جایگاه ۲۶ ایستادیم، در دومین دوره که در چین برگزار شد ما جایگاه ۲۴ جدول را به دست آوردیم و در این دوره که در آرژانتین برگزار شد توانستیم عنوان هفتمی را به دست آوریم.

رحیمی افزود: روش ورود به این مسابقات به صورت کسب سهمیه بود که روند تمرینی ما از چند ماه پیش شروع شد. نکته جالب اینکه کلیه هزینه بر عهده کمیته بین المللی المپیک بود و حتی هزینه پرواز ما نیز توسط کمیته بین المللی المپیک پرداخت شد و ما از دبی به آرژانتین‌رفتیم.‌ ما در سه گروه کاروان را اعزام کردیم. با تصمیم هیات اجرایی محمد نصرتی به عنوان پرچم دار انتخاب شد و قبل از اعزام چندین جلسه با روسای فدراسیونها برگزار کردیم که هماهنگی لازم را داشته باشیم.

اصغر رحیمی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته ارز لازم ما برای رفتن‌ به مسابقات فراهم شد و توانستیم در این دور وز رقابتها ۷ مداد طلا، ۳ نقره و ۴ برنز به دست آوردیم، مدال برنز ژیمناستیک‌که توسط بهلول زاده‌ به دست آمد برای ما بسیار ارزشمند است و مطمئنا در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. با توجه به اینکه رویکرد این بازیها آموزشی بود جلسات متعددی با ورزشکاران و مربیان گذاشته شد. دکتر صالحی امیری نیز در محل مسابقات حضور داشتند و در این مدت با مدیران و سران IOC دیدار داشتند.

انتهای پیام/