به گزارش پارس نیوز، 

نخستین سمینار بین‌المللی دانش افزایی غواصان کشور از صبح امروز (چهارشنبه) دوم آبان ماه ۱۳۹۷ با حضور سه مدرس خارجی برگزار شد.

بوجانا استوجیک رئیس فدراسیون غواصی صربستان و یکی از مدرسان این دوره درباره این سمینار و وضعیت غواصی در ایران گفت: من از برگزاری سمینار دانش افزایی غواصان در ایران غافلگیر شدم. این مراسم بسیارخوب برگزارشد وسطح بالایی داشت. این موضوع قدرت فدراسیون نجات غریق ایران را نشان می‌دهد. من از دیدن رئیس جدید و جوان این فدراسیون بسیارخوشحالم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

او ادامه داد: چیزی که دراین سمینار دیدم دارای سطح جهانی است. چند سال پیش نیز به ایران آمدم وغواصی کردم. ایران دریا‌های زیادی را دارد وغواصی دراین کشور درسطح بسیار بالایی است. امیدوارم چنین سمینار‌هایی درایران ادامه دار باشد.

استوجیک درباره این که آیا حضور زنان درراس فدراسیون‌های ورزشی درصربستان طبیعی است یا نه بیان کرد: متاسفم که می‌گویم، اما غواصی رشته‌ای است که آقایان نسبت خانم‌ها تمایل بیشتری بهان دارد. من سال‌های زیادی است که غواصی می‌کنم. بیش از ۲۰ سال کاپیتان تیم ملی بودم. من مدت طولانی است که به عنوان تنها زنی درصربستان هستم که در سطح بالا غواصی می‌کنم. لایق این بودم که درکشورم رییس فدراسیون باشم، اما این در صربستان طبیعی نیست. به جز رییس فدراسیون شنای موزون بقیه روسای فدراسیون‌ها مرد هستند.

رئیس فدراسیون غواصی صربستان درباره این که ورزش ایران وصربستان تعاملات خوبی با یکدیگر دارند و سرمربی تیم ملی واترپلو صربستانی است بیان کرد:بله همین طور است. چیریچ را می‌شناسم او یکی از دوستان من است.


انتهای پیام/