به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته با برتری در دو بازی مقابل تیم السد قطر موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند تا بعد از چند سال که فوتبال ایران نماینده‌ای در فینال این رقابت‌ها نداشت یک بار دیگر یک تیم ایرانی این شانس را داشته باشد تا قهرمانی این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. 

پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را در حالی آغاز کرد که علاوه بر محرومیت از جذب بازیکن چند بازیکن هم از این تیم جدا شد و برانکو ماند با نیمکتی خالی که حتی او را مجبور کرد گاهی از بازیکنانی بازی بگیرد که در لیگ برتر هم به آنها میدان نرسیده بود اما او با شجاعت تمام در لیگ قهرمانان آسیا آنها را به میدان فرستاد تا نام گمنامی همچون سعید حسین‌پور هم در زمره حاضرین در فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد. کسی چه می‌داند شاید همین نیمکت خالی و مشکلات و مصائب گوناگون باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس متحدتر از هر زمان دیگری به مصاف رقبایشان برود. این موضوع نه یک شعار بلکه واقعیت است وقتی می‌بینیم شجاع خلیل‌زاده با گردن مصدوم، کمال کامیابی‌نیا با کتف آسیب‌دیده، سیدجلال حسینی و احمد نوراللهی با پاهای ضرب خورده و ... کاری کردند کارستان و در تاریخ پرسپولیس ماندگار شدند.

پرسپولیس چراغ اول را 24 بهمن روشن کرد، آنها به یاد مرحوم هادی نوروزی کاپیتان فقید و شماره 24‌هایشان در 24 بهمن به مصاف تیم نسف‌قارشی ازبکستان رفتند و با سه گل این تیم را در تهران در هم کوبیدند اما در هفته دوم لیگ قهرمانان آنها به سد محکمی به نام السد قطر خوردند و در دوحه با نتیجه 3 بر یک مقابل این تیم شکست خوردند تا مشخص شود که شاگردان برانکو کار سختی برای موفقیت در این مسابقات دارند. برانکو اما خیلی زود شاگردانش را به خودشان آورد و آنها موفق شدند الوصل امارات را در تاریخ 14 اسفند سال گذشته با دو گل شکست دهند تا باز هم به جدول مسابقات برگردد. پرسپولیس در امارات هم موفق شد با یک گل الوصل را شکست دهد تا شانس زیادی برای صعود از این مرحله پیدا کند اما صعود پرسپولیس در روز 13 فروردین سال جاری در ازبکستان قطعی شد و آنها مقابل نسف‌قارشی به تساوی صفر بر صفر رسیدند تا صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را نهایی کنند این در حالی است که شاگردان برانکو برای صدرنشینی باید السدقطر را در تهران شکست می‌دادند که این اتفاق با سانتر محمد انصاری و گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع سابق تیم الوصل رقم خورد تا پرسپولیس به عنوان سرگروه از این مرحله صعود کرده و در یک هشتم نهایی به مصاف الجزیره امارات برود.

کار برای سرخ‌ها در ابوظبی آسان نبود آنها در حالی می‌توانستند در همان شهر الجزیره را شکست دهند با گل لحظات پایانی شکست خوردند و کار به تهران رسید. سوپرمن پرسپولیسی‌ها در 24 اردیبهشت در لحظات پایانی گل برتری پرسپولیس مقابل الجزیره امارات را به ثمر رساند تا سیدجلال حسینی هم نقش تأثیرگذاری در صعود سرخ‌پوشان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و این در حالی است که عدد 24 باز هم برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن بود. پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر رفت که در دوحه با یک گل مغلوب این تیم شد اما در تهران شاگردان برانکو کاری کردند کارستان در حالی که در نیمه اول با یک گل از حریف قطری و با متمول خود عقب بودند اما با سه گل در نیمه دوم این تیم را شکست دادند تا پرسپولیس برای دومین سال پیاپی راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود و این افتخاری بود که هیچ تیم ایرانی در این رقابت‌ها نتوانسته بود به آن دست پیدا کند. در نیمه‌نهایی پرسپولیسی‌ها در دوحه و در حالی که محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت و حسین ماهینی به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند موفق شدند السد را شکست دهند تا شانس زیادی برای فینالیست شدن در تهران داشته باشند که در نهایت این اتفاق شب گذشته رخ داد و شاگردان برانکو شب گذشته با تساوی یک - یک مقابل السد قطر برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند. 

بی‌پولی، مشکلات متعدد، محرومیت از نقل و انتقالات، جدایی چندین بازیکن از پرسپولیس در پایان فصل گذشته لیگ برتر و ... نه تنها باعث ضعف برانکو و شاگردانش نشد بلکه حالا آنها را در آستانه یک تاریخ‌سازی بزرگ قرار داده است تا به این جمله بیشتر ایمان بیاوریم که «سمی که پرسپولیس را نکشد آن را قوی‌تر خواهد کرد».

همه چیز در دو 90 دقیقه رقم خواهد خورد، 90 دقیقه وحشتناک در شرق آسیا و 90 دقیقه جهنمی در ورزشگاه آزادی می‌تواند پرسپولیس و برانکو را در فوتبال آسیا جاودانه کند. برانکو با تعدادی بازیکنان اصلی و چند بازیکن جوان گمنام سرخ‌پوشان را به این مرحله رهنمود کرد و حالا وظیفه ملی وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است که از نماینده کشورمان در فینال لیگ قهرمانان حمایتی صد درصدی و کامل داشته باشند.