به گزارش پارس نیوز، حسن یزدانی در حالی به رقابتهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان اعزام شد که از او به عنوان اصلی‌ترین امید کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی یاد می شد. یزدانی در نظر داشت در این پیکارها، هم از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و هم انتقام شکست دو سال پیش برابر دیوید تیلور امریکایی را بگیرد که در نهایت به هیچکدام از این اهداف نرسید.

یزدانی در رقابتهای جهانی خیلی زود به دیوید تیلور رسید و با توجه به مراسم قرعه کشی در همان دور اول به این حریف توانمند و مدعی خورد. به هر حال این مبارزه با تمام فراز و نشیب هایش به سود رقیب پایان یافت و حسن یزدانی بعد از دو سال درخشش و شکست ناپذیری در میادین بزرگ، سرانجام طعم تلخ شکست را چشید.

البته فینالیست شدن تیلور به یزدانی هم این فرصت را داد تا او در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز بجنگد. همینطور هم شد و او توانست با غلبه بر تمامی رقبای پیش رو خود بر سکوی سوم رقابتهای جهانی بایستد.

حسن یزدانی بعد از کسب مدال برنز هیچ نشانه ای از یک مدال آور جهانی را نداشت. او در دیدار رده بندی بسیار ناراحت و معمولی به روی تشک آمد، حریفش را برد و با همان ناراحتی از تشک خارج شد. او با همین شرایط به روی سکوی رده بندی رفت، مدالش را گرفت و خیلی آرام و مغموم به سمت سالن گرم رفت تا مهیای بازگشت به هتل شود.

مرد طلایی المپیک ریو در واکنش به این اتفاقات، از سکوی سومی این مسابقات به عنوان یکی از تلخ ترین سکوهای دوران ورزشی اش یاد کرد و از مردم ایران به خاطر نگرفتن مدال طلا عذرخواهی کرد.