به گزارش پارس نیوز، دیوید تیلور، کشتی‌گیر آمریکایی وزن 86 کیلوگرم که ملقب به "شعبده‌باز" است موفق شد  روز شنبه با برتری برابر حسن یزدانی، قهرمان المپیک ریو گام اول را محکم بردارد. این کشتی‌گیر آمریکایی در دیدار نیمه نهایی هم قهرمان اروپا در سال 2017 از روسیه را شکست داد تا به فینال برسد.

دیوید تیلور درباره عملکردش در رقابت‌های جهانی بوداپست، گفت‌: من هر روز چشمانم را می بستم و به خودم می گفتم که قرار است قهرمان جهان شوم. هر روز وقتی که به این مساله فکر می‌کردم موهای تنم سیخ می‌شد. در حال‌ حاضر به همان لحظه رسیده ام. خیلی خیلی احساس خوش شانسی و خوشبختی می‌کنم که در کنار 9 کشتی‌گیر خوب دیگر از آمریکا هستم.

‌بعضی‌ها ممکن است فکر کنند که پیروزی اول دیوید تیلور برابر حسن یزدانی قهرمان  المپیک که به دست آمد فقط یک اتفاق بود اما آنها روز شبنه جواب‌شان را گرفتند.

البته در این مبارزه حسن یزدانی کشتی را بهتر شروع کرد و در دقایق نخست سه بر صفر پیش افتاد، اما تیلور توانست در ادامه این اختلاف را جبران کند و در حالی که وقت نخست را 6 بر دو باخته بود در وقت دوم جبران کند و برنده مسابقه شود.

همچون مبارزه قبلی دو کشتی‌گیر در این مبارزه هم حسن یزدانی در دقایق پایانی خستگی‌اش را بروز داد که منجر به برتری تیلور شد.

دیوید تیلور درباره این مبارزه، گفت‌: آن بازی مثل یک جنگ بود. هر دوی ما تقلای زیادی در تشک انجام دادیم و من تسلیم نشدم. توانستم حریف را خاک کنم. وقتی دفعه اول حریف را خاک کردم متوجه شدم که می‌توانم این روند را ادامه دهم و بار دیگر او را خاک کنم و برتری خودم را افزایش دهم.

تیلور باید برای کسب مدال طلا به مصاف اردین از ترکیه برود. این کشتی‌گیر ترک موفق شد حریفی از اسپانیا را شکست دهد و به دیدار نهایی برسد.