به گزارش پارس نیوز، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی امید ایران در حاشیه تمرین تیم ملی امید اظهار کرد: بازیکنان ما آماده هستند و به نیازهایی که تیم حریف در زمین دارد پاسخ می‌دهند چه از لحاظ تکنیکی و چه از لحاظ تاکتیکی. این مساله حیاتی‌ترین بخش از اردوی تیم ملی امید بود. در این اردو می‌شد با دشواری‌هایی که وجود داشت کنار آمد ولی امیدوارم که در اردوی بعدی چنین اتفاقاتی دیگر نیفتد. جو بازیکنان علی‌رغم یکسری اشتباهات پیش آمده خیلی خوب بود. مساله بسیار جای تشکر دارد. نحوه برخورد با تمرین و نهایت نظمشان هم از نکات مثبت دیگر بازیکنان بود. این انتظار را دارم که همین مسائل با دقت بیشتر رعایت شود که به سطحی که برای مسابقه‌های مقدماتی المپیک نیاز داریم، برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اردوی بعدی بازیکنان محدودتری به اردو می‌آیند گفت: بله. از اردوی بعد برای کاهش بازیکنان به اردو می‌رویم ولی لیست کلی بازیکنان سرجایش می‌ماند. یعنی ما از لیست گسترده‌ای که در اختیار داریم، برای هر فعالیتی رو به آن لیست می‌آوریم یعنی بازیکنانی که در فرم بهتری قرار دارند، مورد نظر ما قرار می‌گیرند.

وی گفت: تنها چیزی که برای من ایجاد مزاحمت کرد، نبودن زمین خوب بود و شرایط در کل به نحوی که با بخش‌های ذی‌ربط فدراسیون توافق کرده بودیم، رقم نخورد. شالوده تیم همان است که در بازی‌های آسیایی بود. شما وقتی به لیست نگاه کنید، در این لیست ۴۰ نفره بازیکنانی بودند که قبل از بازی‌های آسیایی با ما بودند. یعنی دوباره دعوتشان کردیم تا مجددا اوضاعشان را بررسی کنیم. به دنبال این بودیم تا مثلا با انتخاب محمد نادری، ساکی و جهانبخش، پتانسیل آن‌ها را دوباره بررسی کنیم. انتخاب من تمام است و در حال حاضر می‌دانم که روی چه بازیکنی باید حساب باز کنم. الان در هر پست حدودا دو بازیکن برای گذاشتن در ترکیب بازی را داریم. در کل مشکلاتی که وجود دارد تاثیری روی این مسائل نگذاشته است.

کرانچار در مورد بدنسازی و آماده‌سازی بازیکنان خاطرنشان کرد: ما قبل از بازی‌های آسیایی فقط به مدت ۲۰ دقیقه پک را در اختیار داشتیم، آن هم فقط بخش جکوزی‌اش. بدنسازی هم در ماه خرداد در حال ساخت و بازسازی بود و ما قادر به استفاده از امکاناتش نبودیم اما در آینده بر طبق نیاز درخواست خواهیم کرد که ما هم بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم چون این مجموعه متعلق به فدراسیون است و همه رده‌های ملی ایران از این امکانات می‌توانند استفاده کنند و اولویت استفاده از این امکانات، در وهله اول با تیم ملی بزرگسالان است و بعد از آن تیم ملی امید. می‌توان زمان‌ها را با هم منطبق کرد تا شاهد بی‌نظمی نباشیم و همه بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

کرانچار در پاسخ به این سوال که آیا برگزار شدن کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش قبل از بازی با بولیوی در ساختمان پک برای شما تعجب‌آور نبود گفت: من به عنوان سرمربی تیم ملی امید و کارمند رسمی فدراسیون فوتبال، نفع فوتبال ایران را می‌خواهم. من به هیچ عنوان درباره اظهاراتی که در خصوص آقای کی‌روش می‌شود یا از جانب دستیاران ایشان مطرح می‌شود نظر نمی‌دهم. من فقط در خصوص مشکلات تیم ملی امید صحبت می‌کنم و امیدوارم که این مشکلات هرچه زودتر حل شوند. اگر مشکلاتی که در تیم ملی بزرگسالان بوده فدراسیون برطرف کرده، قطعا فدراسیون این توان را دارد که مشکلات تیم ملی امید را هم برطرف کند.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم تمرکز بیش از حد روی این مساله گذاشته شده است. یکسری ابراز نظرها انجام شده است شخصیت خود من، آبروی من این اجازه را به من نمی‌دهد. من فقط سعی می‌کنم در خدمت فدراسیون باشم و هدفم این است که تیم ملی امید آمادگی خود را به دست آورد تا بتواند توقعات اذهان عمومی فوتبال را برآورده کند. در سایر موارد حاشیه‌ای علاقه‌ای به صحبت کردن ندارم.