به گزارش پارس نیوز، سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) در مورد طلایی که یوسفی در دسته 85+ کیلوگرم در رقابت فشرده با وزنه برداران بلغارستان و هلند تصاحب کرد، نوشت: در روز پایانی رقابت های وزنه برداری المپیک جوانان، در حضور دیدگان توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، در حرکت یک ضرب رقابت بین علیرضا یوسفی قهرمان نوجوانان آسیا و انزو کوارگی نایب قهرمان نوجوانان اروپا در سال 2017 و 2018 بود که هر دو موفق به ثبت رکورد 162 کیلوگرم شدند.

 IWF  در ادامه نوشت: در حرکت دوضرب هم رقابت فشرده ای بین سه وزنه بردار ایران، بلغارستان و هلند بود اما علیرضا یوسفی در حرکت آخر توانست با تکنیک، قدرت و اشتیاق فراوان وزنه 218 کیلوگرم را بالای سر ببرد و با یک کیلوگرم رکورد بیشتر نسبت به وزنه بردار بلغارستان گردن آویز طلا شود.

این وزنه بردار ایرانی پس از کسب عنوان نخست گفت: این باور و خود باوری در من وجود داشت که می توانم مدال طلا را برای کشورم بدست بیاورم هر چند که رسیدن به این مسئله سخت و دشوار بود اما خوشبختانه به هر طریقی بود این مدال را کسب کردم. به هر حال این قهرمانی شادترین لحظه زندگی ام می تواند نام بگیرد و به نوعی این مدال طلا آینده و همه چیز من را ثبت می کند.