به گزارش پارس نیوز، حامد صلحی پور در دسته ۹۷ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری معلولان آسیا و اقیانوسیه با مهار وزنه های ۲۱۸، ۲۲۶ و ۲۳۱ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد. 

این مدال امروز سه شنبه و در روز چهارم رقابت های وزنه برداری معلولان آسیا و اقیانوسیه که در ژاپن جریان دارد، به دست آمد. در دسته ۹۷ کیلوگرم این رقابت ها و بعد از صلحی پور، نمایندگان امارات و چین دوم و سوم شدند. 

طلای صلحی پور چهارمین مدال ایران در رقابت های وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا است. پیش از این کاروان ایران صاحب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده بود. 

در روز نخست مسابقات وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا واقیانوسیه، علیرضا ایزدی در رده سنی جوانان با مهار وزنه ۱۴۰ کیلویی، رکورد جهان و آسیا را شکست و به نشان طلا دست یافت. ایزدی در بخش بزرگسالان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد. بعد از آن سید یوسف یوسفی در وزن ۵۹ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. در این روز در دسته ۶۵ کیلوگرم نیز امیرجعفری و صمد عباسی از کسب مدال بازماندند. روز گذشته هم روح الله رستمی در دسته ۷۲ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. 

در ادامه مسابقات وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه فردا سامان رضی و علی اکبر قریب شی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+ بر روی تخته می روند.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی معلولان آسیا تا ۲۱ شهریور در شهر کیتاکیوشو ژاپن پیگیری می شود.