به گزارش پارس نیوز، 

 زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در حاشیه تمرین امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه از نحوه برخورد و رفتار بازیکنان در تمرینات راضی ام و می‌توانم از این موضوع ابراز رضایت کنم. ۲-۳ روز بیشتر تا پایان این دور از تمرینات‌مان باقی نمانده و می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی از نظر آماده‌سازی و هماهنگی بازیکنان‌مان داشته باشیم. منتهی من انتقادم را قبلا هم ارائه کردم و در واقع نسبت به زمین‌های تمرین که برای ما فراهم شده راضی نیستم و چندان رضایت بخش نبودند، به غیر از زمین شماره یک کارگران و پیکان‌شهر که بسیار مناسب اند بقیه زمین‌ها مناسب نیستند. هر چند که امیدوارم در اردو‌های بعدی شرایطی فراهم شود بتوانیم ملی‌پوشان را آماده کنیم تا به آن اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده ایم دست یابیم.

او در مورد اینکه در این شرایط که حمایت مناسبی از تیم امید نمی‌شود و تیم امید هر روز در یک زمین تمرین می‌کند و آیا می‌تواند قولی برای موفقیت تیم بدهد؟ گفت: البته پس از تورنمنت ۳ جانبه‌ای که قرار است بین خودمان برگزار کنیم، چون بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا این اولین دروهمی ما است، می‌توان پذیرفت که چنین کم و کاستی‌هایی داشته باشیم. در رابطه با نحوه اسکان‌مان که چندان جالب نبود یا همین زمین و سایر شرایط مربوط که به مسئولان ذیربط مربوط می‌شود باید توجه بیشتری شود. من حتی درخواستم را هم به فدراسیون اعلام کردم که از الان باید روی تمام این موارد کار شود و در نظر بگیریم و اصلاحات لازم را به عمل بیاورند، چون آن زمان دیگر مسابقات جدی‌تر خواهد شد. در آن زمان باید بازیکنان را برای مسابقات مقدماتی‌مان هماهنگ کنیم. من فقط از فدراسیون درخواست دارم، البته این نیست که معترض باشم. ما عملأ به نتایجی که می‌خواستیم دست پیدا کردیم و آن هم لیستی بود که بتوانیم از آن چند بازیکن جدید پیدا کنیم و در این زمینه موفق هم شدیم با وجود همه کم و کاستی‌هایی تاکنون، هیچ خللی در برنامه‌های ما به وجود نیامده است البته امیدوارم در اردو‌های بعدی که در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود و همچنین تورنمنت‌هایی که نیاز داریم و درخواستش را از مدت‌ها قبل به فدراسیون ارائه کرده ایم به موقع انجام شود تا بتوانیم به واسطه آن‌ها تیم را آماده کنیم.

او درباره این موضوع که امکانات تیم امید با تیم ملی بزرگسالان قابل قیاس نیست، گفت: به من اجازه بدهید سوال شما را از منظر دیگری نگاه کنم که بین تمام موارد نام برده شدهاصلی‌ترین مورد را نگفتید و آن هم اینکه برگزاری و تهیه مسابقات بین المللی با حریفان سرشناس است. اینجا است که شاید بتوانم بگویم جای توجیه وجود ندارد. من از زمانی که سرمربی تیم امید شدم برنامه‌ام را طبق تاریخ فیفا اعلام کردم و در هر تاریخ فیفا که ما پیش رو داریم حداقل ۲ مسابقه با حریفان قدر بین‌المللی درخواست کردم. در مواقع از شهریورماه زمانی که از بازی‌های آسیایی برگشتیم، این موضوع برعهده بخش ذیربط فدراسیون و نفراتی که در امور بین‌الملل حضور دارند، بود. البته آن‌ها یک توافقی با فدراسیون عراق کرده بودند که متاسفانه عراقی‌ها اعلام کردند به دلیل اینکه نمی‌توانند تیم‌شان را تشکیل دهند از انجام بازی دوستانه با من عاجزند. فقط در این زمینه یک اشتباه کوچک رخ داده است، ولی من از آن دسته آدم‌ها نیستم که به عنوان مربی به دنبال حریف بدوم و بخواهم با حریفی توافق کنم، این جزو شغل من نیست. الان هم برای اردوی بعدی که قصد داریم در نوامبر برگزار کنیم باید به دنبال حریف باشیم، اگرچه قول‌هایی داده شده و توافقاتی صورت گرفته است.

سرمربی تیم ملی امید ادامه داد: به غیر از بحث مسابقاتی که از آن نام نبردید ما همیشه گفتیم اسکان بهتر به تیم ملی بزرگسالان تعلق دارد. الان بحث کی‌روش نیست و بحث تیم ملی بزرگسالان است که همیشه به همه تیم‌ها اولویت دارد و حتی اگر قرار باشد کسی در اختیار کسی باشد باید تیم امید کاملا در اختیار تیم بزرگسالان باشد و به نوعی تیم امید حکم تیم «ب» را برای تیم بزرگسالان دارد؛ لذا بحث هماهنگی بین من و کی‌روش نیست و باید هماهنگی از مدت‌ها پیش انجام می‌شد، آن هم توسط قسمتی از فدراسیون فوتبال که وظیفه‌اش هماهنگی است. از اردیبهشت ماه که من طرح و برنامه‌ام را دقیقا اعلام کردم متأسفانه این هماهنگی صورت گرفته اما طبیعی است وقتی محل اسکان را به تیم بزرگسالان بدهیم باید در جای دیگر اسکان پیدا کنیم. حالا چرا این اسکان به موقع و به خوبی برای تیم ما تهیه نشده، سوالی است که به قسمتی از فدراسیون فوتبال بر می‌گردد.

سرمربی تیم فوتبال امید در رابطه با اینکه مدیر رسانه‌ای تیم ملی بزرگسالان اعلام کرده او از اتاق کار خود بی‌اطلاع است، گفت: من در واقع به وسیله همین مصاحبه مدیر رسانه‌ای تیم ملی مطلع شدم که چنین اتاقی برای من در نظر گرفته شده است. قبل از آن من فقط یادم می‌آید یک بار در خردادماه می‌خواستم به همراه دوستانم از مجموعه پِک بازدید داشته باشم که به ما گفته شد مجموعه در حال بازسازی و تعمیر است و این تنها فرصتی بود که ما به آن مجموعه مراجعه کردیم، اما کسی نگفت اتاقی برای ما در نظر گرفته شده است تا اینکه از مصاحبه مدیر رسانه‌ای تیم ملی این موضوع را مطلع شدم. تا الان هم ما قبل از بازی‌های آسیایی تا زمانی که در کمپ تیم ملی و هتل آکادمی حضور داشتیم بسیار از وضعیت راضی بودیم و امکانات برای ما فراهم بود. الان هم به طور حتم روز‌های فیفا است و تیم ملی بزرگسالان به تیم امید اولویت دارد. اگرچه ما هم دقیقا در همان تاریخ‌ها قرار است اردو داشته باشیم.

کرانچار در پاسخ به این پرسش که آیا مکان تمرین فردای تیم امید مشخص است یا خیر؟ گفت: قرار است فردا ریکاوری داشته باشیم، اگر فدراسیون به ما پیشنهاد استفاده از امکانات مجموعه «پک» را بدهد قطعا از این مجموعه استفاده خواهیم کرد در غیر این صورت باید ببینیم میزبان چه مکانی را برای ما آماده کرده است.

سرمربی تیم ملی امید درباره اینکه آیا نیاز به استفاده از مجموعه پک برای آمادگی تیم امید دارد، افزود: تا این لحظه که چراغ سبزی به ما برای استفاده از این مجموعه داده نشده، منتهی مراتب اگر چنین پیشنهادی شود با وجود اینکه ضرورتی هم ندارد، چون فقط سه روز از اردو باقی‌مانده، اما با کمال میل از مجموعه پک استفاده خواهیم کرد. با این حال برای اردو‌های بعدی به ویژه اردوی ماه ژانویه (دی ماه) قطعاً به استفاده از مجموعه کاملا پک مانند پک نیاز خواهیم داشت.

کرانچار درباره اینکه به نظر می‌رسد اختلاف نظر‌هایی که با کارلوس کی‌روش در زمان حضور در سپاهان داشته‌اید باعث شده الان هم اختلاف‌هایی با یکدیگر داشته باشید او این چنین پاسخ داد: چهار سال پیش من و کی‌روش درگیری نداشتیم و یک اختلاف در بینش بود. من در ایران با هیچ مربی‌ای اختلافی ندارم. تعجب می‌کنم از این سوالات، من سرمربی تیم امید هستم و فقط حق دارم در مورد این تیم اظهار نظر کنم. دوست هم دارم هر چه بهتر تیمم را آماده کنم و سایر موارد مسائل حاشیه‌ای هستند و به آن نمی‌پردازم.

کرانچار در مورد اینکه انتظار می‌رود او و کی‌روش به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی ایران ارتباط بیشتری با هم داشته باشند، گفت: مطمئن هستم کی‌روش درگیر مسائلی است که به بینش خودش مربوط می‌شود. اول امضای قراردادش و بعد اجرای برنامه‌هایش در تیم ملی، بازهم می‌گویم به نظرم نیاز نیست ارتباطی ایجاد شود، برای همکاری، چون هر طرف بینش خاص خودش را دارد و عملا حال تیم ملی بزرگسالان را باید رعایت کنیم.

او در مورد اینکه با این وضعیت به نظرش تیم امید شرایط حضور در المپیک را دارد؟ گفت: بله زمان به اندازه کافی داریم تا خودمان را آماده کنیم و حاضریم هر گونه ایثار وفدارکاری انجام دهیم تا به آن نقطه برسیم.


انتهای پیام/