به گزارش پارس نیوز، رئال مادرید روزهای عجیبی را در حال سپری کردن است. این تیم پس از سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا با زین الدین زیدان خداحافظی کرد و یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌ها را داشت. تنها دو روز پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، باشگاه رئال مادرید اعلام کرد یولن لوپتگی، سرمربی وقت اسپانیا پس از پایان این بازی‌ها هدایت سفیدپوشان را بر عهده خواهد گرفت. این اتفاق با واکنش فدراسیون فوتبال اسپانیا رو به رو شد و لوپتگی یک روز پیش از آغاز جام جهانی به دلیل اخراج از تیم ملی مجبور شد روسیه را ترک کند.

با این حال مادرید در تابستان دوباره همه را شگفت زده کرد. کریستیانو رونالدو پس از ۹ سال حضور در این تیم تصمیم گرفت اسپانیا را ترک کند و در یوونتوس پا به توپ شود. همه منتظر عملکرد مادرید بدون زیدان و رونالدو در فصل جدید بودند. تیم لوپتگی فصل را خوب شروع کرد و گل‌های زیادی در بازی های نخست به ثمر رساند. به طوری که هواداران جای خالی ستاره پرتغالی و سرمربی فرانسوی را احساس نمی‌کردند.

اما این شرایط ثابت نماند و پس از شروع درخشان سفیدپوشان در شروع لیگ قهرمانان که رم را در یک شب فوق‌العاده با سه گل شکست دادند همه چیز تغییر پیدا کرد. مشکل گلزنی مادرید آغاز شد و تیم لوپتگی پس از باز کردن دروازه اسپانیول در چهار بازی پیاپی نتوانست گلی به ثمر برساند. این اتفاق موجب شد سفیدپوشان در مجموع یازده بازی آغازین فصل آمار بدی را به ثبت برسانند.

بر اساس آمار میسترچیپ (کارشناس و روزنامه نگار معروف اسپانیایی) مادرید پس از شکست یک بر صفر مقابل آلاوس برای سومین‌بار در تاریخ ۱۱۶ ساله باشگاه رکورد چهار بازی پیاپی بدون گل را به ثبت رساند. این اتفاق ابتدا در سال ۱۹۸۲ با بوسکوف رخ داد. سپس در سال ۱۹۸۵ مادرید آمانسیو چنین رکوردی را به ثبت رساند و در نهایت سفیدپوشان با لوپتگی در سال ۲۰۱۸ نتوانستند نزدیک به هفت ساعت دروازه حریفان‌شان را باز کنند.

لوپتگی نخستین سرمربی مادرید است که پس از می و آوریل ۱۹۹۴ در یازده بازی رسمی نخست فصل چهار شکست را تجربه می‌کند. در آن زمان تیم مادریدی تحت هدایت ویسنته دل بوسکه بود. هم‌چنین مادرید از ۸۷ سال پیش در ورزشگاه مندیسوروسا شکست نخورده بود.

مادرید با هدایت سرمربی اسپانیایی توانسته است در هشت بازی این فصل لالیگا ۱۴ امتیاز کسب کند. از ۴۵ سرمربی مادرید تنها ۱۰ سرمربی امتیازهای کم‌تری نسبت به او به دست آوردند.

آمار لوپتگی نسبت به دو سرمربی گذشته مادرید نیز بد بوده است. رافائل بنیتس در یازده بازی شروع فصل هفت پیروزی و چهار تساوی به دست آورد و بدون شکست بود. تیم او توانست ۲۴ گل به ثمر برساند و تنها دو گل دریافت کند.

مادرید زیدان هشت پیروزی، دو تساوی و یک شکست را به ثبت رساند و در این مدت ۳۶ بار دروازه حریفان را باز کرد. هم‌چنین ۹ گل دریافت کرد. در مقابل تیم لوپتگی پنج پیروزی، دو تساوی و ۴ شکست را تجربه کرد. این تیم تنها ۱۷ گل به ثمر رساند و ۱۲ بار دروازه‌اش باز شد.