به گزارش پارس نیوز، تیم پرسپولیس نماینده شایسته کشورمان یک گام تا تجربه نخستین فینالش در لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد و اوایل ماه آینده باید دیدار برگشت نیمه‌نهایی را با تیم السد قطر در ورزشگاه آزادی برگزار کند. با این‌که پیروزی سرخ‌پوشان در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی امیدواری برای فینالیست شدن پرسپولیس را زیاد کرده اما مشکلات مالی و حاشیه‌ای پیرامون این تیم و فوتبال ایران باعث شده که نگرانی‌هایی هم ایجاد شود.

 

مشکلات مالی و ارزی باشگاه‌های ایرانی از جمله پرسپولیس با این‌که مبحث تازه‌ای نیست و همه کمابیش می‌دانند که خارجی‌های این تیم 5 ماه است دریافتی نداشته‌اند اما ادامه این روند قطعا باشگاه را با دردسرهای زیادی مواجه خواهد کرد و حتی بعید نیست برخی از خارجی‌ها با استناد به مقررات جدید فیفا قراردادشان را یک طرفه فسخ کنند. از این رو مسئولان باشگاه در چند روز اخیر حسابی به تکاپو افتاده‌اند تا از هر طریق ممکن بخشی یا همه طلب 5 ماه اخیر برانکو، پانادیچ، زلاتکو و مارکو و 3 بازیکن خارجی‌شان را تامین کنند.

 

با وجود رایزنی زیاد مسئولان باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش تخصیص ارز دولتی به باشگاه پرسپولیس امکان‌پذیر نیست و خرید ارز آزاد هم علاوه بر هزینه هنگفت در حجم بالا قانونی نیست. بنابراین تنها چاره پرسپولیسی‌ها ثبت‌نام در سامانه نیما برای ارز تبادلی است که گویا به تازگی این کار انجام شده و مسئولان باشگاه پیگیر تهیه و دریافت مبلغ مورد نظرشان برای تسویه حساب با اعضای خارجی تیم هستند. البته قرار است حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس پس از بازگشت مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش از اندونزی که برای حضور در مراسم افتتاحیه پارآسیایی در جاکارتا بسر می‌برد دیداری با او داشته باشد و در مورد برخی مسائل از جمله ارز مورد نیاز باشگاه با او گفت‌وگو کند.


 
جدا از بحث مشکلات مالی و ارزی باشگاه، موضوع دیگری که باعث نگرانی پرسپولیسی‌ها شده وضعیت ورزشگاه آزادی و 200 ایرادی است که بازرسان ‌ای‌اف‌سی در بازدید اخیرشان ثبت کرده و آن را به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس رسانده‌اند. در صورت صعود تیم پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازی برگشت در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و بازرسان در جلسه با مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند این ایرادات باید برای بازی برگشت فینال برطرف شود! درهای ورودی و خروجی تماشاگران، ورودی مسئولان و بازیکنان، محل کنفرانس، سکوها، اسکوربورد، محل ورود تیم‌ها به زمین، سرویس‌های بهداشتی و... از جمله چیزهایی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن حساسیت دارند و ورزشگاه آزادی اکثر این استانداردها را برای برگزاری یک بازی بزرگ دارا نیست. در واقع اگر ‌ای‌اف‌سی بخواهد سختگیری کند و متر و معیارهای استاندارد را برای برگزاری بازی برگشت فینال مبنا قرار دهد متاسفانه نماینده ایران متضرر خواهد شد مگر آنکه در فرصت باقی‌مانده تا بازی برگشت و در صورت فینالست شدن پرسپولیس مسئولان همت به خرج دهند و ایرادات اساسی ورزشگاه آزادی را برطرف کنند. البته برخی هم در این میان با توجه به در پیش بودن انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیری ‌ای‌اف‌سی را برای ورزشگاه آزادی فرمالیته می‌دانند و معتقدند سران ‌ای‌اف‌سی و در راس آن‌ها شیخ سلمان برای این‌که رای ایران را از دست ندهند در صورت فینالیست شدن پرسپولیس برای بازی برگشت در ورزشگاه آزادی چندان سختگیری نخواهند کرد.