به گزارش پارس نیوز، سعید آذری درباره اینکه قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا یک روز پیش از بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا درباره  میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور بی طرف جلسه ای داشته باشد، گفت: بنده سعی می کنم واقع بینانه به قضیه نگاه کنم. مطمئن باشید مقابله با تیم های عربستانی باتوجه به سیاست های موجود در دو کشور دست سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و حتی AFC نیست. اگر تیم های عربستانی باز هم به ما بخورند همان قضیه سه سال گذشته و بازی در زمین بی طرف ادامه خواهد داشت. به جای اینکه تمرکزمان دنبال راهکاری باشد که خودتان بهتر می دانید، تابع قوانین کشور هستیم.

وی که با برنامه تهران ورزشی گفتگو می کرد، درباره اینکه این مسئله از نظر اقتصادی به ضرر باشگاه ها است تصریح کرد: من نمی توانم در این ارتباط اظهارنظر کنم. بنده به عنوان مدیر ورزشی موظفم تیمم را آماده و راهی مسابقات کنم. ما که در فضا زندگی نمی کنیم. ارتباطات سطح بین المللی بویژه ارتباطات بین المللی ورزشی تابع تصمیمات دیپلماسی کلان کشور است.

مدیرعامل ذوب آهن در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مدیران ورزشی می توانند به این قوانین مسائلی را اضافه کنند، گفت: کدام تصمیم دیپلماسی نتیجه کار مدیران ورزشی بوده است؟ مدیران ورزشی کار خودشان را انجام می دهند. ما مثل خیلی ها نیستیم که از حیطه سیاست وارد ورزش شوند و در این ارتباط اظهارنظر کنند. یک مدیر ورزشی امکان ندارد در عرصه سیاست به راحتی بروز پیدا کند. برای همین قاطعانه می گویم از همین حالا باید به کشور ثالث فکر کنیم چون قصه بازی با تیم های عربستانی در کشور بی طرف ادامه دارد. 

آذری درباره شرایط ذوب آهن هم یادآور شد: تیم ما فوتبال مدرن را ارائه می دهد که به نتیجه دلخواه منجر نشده است. رویه ای که در پیش گرفته ایم درست است و در نهایت منجر به نتیجه می شود. به کار اصولی خود اعتقاد داریم.

وی در رابطه با حمایتش از کادر فنی ذوب آهن افزود: اگر حمایت نبود که الان همه در خانه خود بودند! ثبات چرخ موفقیت است. در شرایطی هستیم که می توانیم هفته های آینده به نتیجه گیری هم برسیم. این درباره تمام مربیانی که با ذوب آهن کار کرده اند صدق می کند. من جای دیگر هم بوده ام همین رویه را داشته ام.

مدیرعامل ذوب آهن تاکید کرد: در چند هفته ابتدایی هم اشتباهات فاحش داوری به ما لطمه زد و تیم ذوب آهن را اذیت کرد بخصوص بازی با پدیده که اشتباهات اظهر من الشمس بود. خدا را شکر می کنم مجموعه خوبی داریم؛ از هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه و باشگاه گرفته تا کل تیم.

آذری درباره وضعیت محسن مسلمان و حواشی این بازیکن گفت: یک بحثی در علوم تربیتی داریم به نام تفاوت های فردی. این بحث را در ورزش و فوتبال هم داریم. مسلمان یکی از بهترین فوتبالیست های حال و حاضر است ولی نمی توانیم فقط روی بحث فنی تمرکز کنیم. نمی توانیم صرفا از قهرمانمان بخواهیم فقط در زمین مثل یک ماشین بدود. محسن قابلیت های زیادی دارد و وظیفه من علاوه بر حفظ اصول باشگاه، کمک به قهرمان است. مطمئنم مسلمان موفق می شود. او نیاز به سعی و تلاش دارد. اودر این چند روز هم دارد با انگیزه تمرین می کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر راهکار این باشگاه برای حل مشکلات ارزی تاکید کرد: ما دلارهایی که حدود چهار ماه پیش از AFC گرفتیم حفظ کرده ایم و منابع دیگری هم داریم که نیازهای ارزی را تامین می کنیم. تا امروز مشکلی نداشته ایم ولی خبرهای خوبی که درباره نرخ ارز و سقوط آن به زیر ۷ هزار تومان منتشر شده است هم به ما کمک می کند.

مدیرعامل ذوب آهن در پایان در خصوص درآمد باشگاه ها از تبلیغات محیطی هم گفت: یکی از دلایلی که از سازمان لیگ بیرون آمدم همین بود. وقتی به عنوان نماینده باشگاه ها انتخاب می شوم، انتظار می رود حداقل کار که اساسی ترین کار هم هست خوب پیگیری کنیم. این اتفاق تا حالا رخ نداده است ولی صادق درودگر به عنوان مسئول مارکتینگ سازمان لیگ فعالیت های ویژه ای انجام داده است. یکسری موانع قانونی هم هست.  همیشه امید هست. امیدوار باقی می مانیم تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.