به گزارش پارس نیوز، فدراسیون کشتی با توجه به مشکلات ارزی و هزینه‌های هنگفت اعزام تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی به رقابتهای جهانی، موضوع اعزام ناقص تیم های ملی را به مدیران فنی این تیمها ابلاغ کرد. بدین ترتیب اگر مشکلات ارزی اعزام ملی پوشان به رقابتهای جهانی مجارستان و پیکارهای جهانی امید در رومانی برطرف نشود، چاره ای جز اعزام تیم های نصفه و نیمه به این رویدادهای بین المللی باقی نخواهد ماند.

بر این اساس مجید ترکان مدیرفنی تیمهای ملی کشتی آزاد بزرگسالان و امید پس از دریافت ابلاغیه فدراسیون کشتی گفت: به محض دریافت این نامه وارد عمل شدیم و نشست فوری با اعضای کادر فنی برگزار کردیم تا در صورت قطعیت اعزام تیم ملی با ترکیب ناقص به رقابتهای جهانی با تبعات منفی زیادی همراه نشویم.

وی تصریح کرد: از جمله مهمترین تصمیمات کادر فنی، اولویت بندی آزادکاران برای اعزام بود که البته هنوز مشخص نیست چه تعداد از ملی پوشان از لیست اوزان دهگانه حذف خواهند شد. ضمن اینکه در این نشست علاوه بر رسول خادم به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی آزاد امید هم حضور داشت و تمهیدات لازم برای این تیم نیز پیش بینی شد.

ترکان در پاسخ به این سوال که لیست نفرات حذف شده از ترکیب تیم ملی چند آزادکار خواهد داشت، گفت: هنوز نباید به چنین چیزی فکر کرد، چراکه ما هنوز امیدواریم طی دو سه روز آینده با حمایت و مساعدت مسئولان، مشکل ارزی اعزام تیم ملی حل و فصل شود.

فدراسیون کشتی روز جمعه اعلام کرد، با توجه به اینکه برای اعزام هر یک از تیمهای منتخب و ملی به مسابقات بین المللی در بودجه مصوب فدراسیون، اعتبار مشخصی پیش بینی شده، افزایش چند برابری نرخ ارز، عدم‌ تخصیص ارز با نرخ حمایتی از سوی‌ بانک مرکزی به فدراسیون ها و هزینه‌های چند برابری خرید بلیت، فدراسیون‌ کشتی را به ناچار و ‌برخلاف برنامه ها و مصلحت‌های فنی مجبور به اتخاذ سیاست انقباضی جدیدی کرده است. بر این اساس لغو تورنمنت‌های بین المللی و برخی مسابقات تدارکاتی تیم های ملی از این بابت است تا بتوانند صرفا در رقابت های جهانی بزرگسالان و جهانی زیر ۲۳ سال با نفرات ناقص شرکت کنند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری
۶۱ کیلوگرم: باقر یخکشی
۶۵ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی
۷۰ کیلوگرم: یونس امامی
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
۷۹ کیلوگرم :عزت اله اکبری
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم : علیرضا کریمی
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی

رقابتهای جهانی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای ۲۸ مهر تا ۶ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.