به گزارش پارس نیوز، بی تردید انتخاب بازیکنان برای تیم ملی، یکی از اختیارات سرمربی است. در اینکه کارلوس کی‌روش تمام تلاشش را می کند تا بهترین ها را در بهترین فرم بدنی و اخلاقی در اردوی تیمش داشته باشد هم مسئله ای نیست که اقلا من یک نفر تردیدی در آن داشته باشم.

راستش اما در مورد خاص سردار آزمون حتی بعد از شنیدن تمام توضیحات سرمربی در برنامه 90 باور دارم این بازیکن جوان، بااستعداد و دوست داشتنی که بزرگترین استعداد دهه 90 فوتبال ایران است باید یاد بگیرد برای رفتارهای اشتباهش عذرخواهی کند و بعد به تیم ملی برگردد.

اینکه در مقاطع مختلف به بازیکنان تیم ملی حالا به هر دلیلی توهین شود یا ستاره اقبال‌شان افول کند و مورد بی مهری قرار بگیرند اصلا مسئله تازه ای نیست. از علی پروین در این فوتبال دشنام شنیده تا علی دایی. به راستی سردار از کدام‌شان بزرگتر است و تا به حال کدام یک از این بزرگترها روبروی هوادار ایستاده اند و مثلا گفته‌ند از تعطیلات‌شان زده اند رفته اند جام جهانی و اینگونه سر هواداران منت گذاشته اند؟

همین مسعود شجاعی که کاپیتان تیم ملی است مگر کم در همه سال های فوتبالش دشنام شنیده، تحقیر شده و از رفتارهایش گلایه کرده اند؟ کدام بار در دل همه این اتفاقات او طرف مردم نبوده و شروع کرده است به گلایه؟ 

راستش حتی وقتی بعد از المپیک لندن انتقادها از فوتبال ملی زیاد شد و آن روزهایی که تیم ملی به لبنان و ازبکستان باخت و هواداران تیم ملی مدام موفقیت های منهای فوتبالی ها را بر سر فوتبالی ها می کوبیدند و چند بزرگتر تیم در مصاحبه هایی گلایه کردند از این رفتارها، خودشان پی به اشتباه‌شان بردند و بیانیه معروفی نوشتند که پایش امضاهای بزرگی از علی کریمی، نکونام و مهدی رحمتی بود و همگی برای ایستادن روبروی هواداران از آنها عذر خواستند.

در مورد سردار هم مسئله به همین منوال است. فارغ از همه این جوی که ایجاد شده او یک سرباز ایرانی است. یک پسر محبوب برای همه ما. کسی که حتی اگر پدرش گاه از سر دلسوزی پدرانه طوری رفتار کند که باورش برای‌مان سخت باشد، کسی که اگر خودش گاهی با رفتارهایی که اقتضای سنش بوده در اینستاگرامش رفتارهایی داشته باشد که نپسندیم هم باز سبب نمی شود چشم بر استعداد و توانایی اش ببندیم. آری او کمی نیاز به بزرگ شدن دارد و کی‌روش می خواهد حفظش کند. می خواهد بگوید اگر گروهی هم سعی کردند او را ایرانی ندانند پس نباید تنهایش گذاشت و ما این خواسته کی روش را درک نمی کنیم اما تنها چیزی که فکر می کنیم کمک می کند به بزرگ شدن سردار این است که یادش بدهیم به وقت اشتباه، بایستد و مثل مرد بگوید این رفتارم اشتباه بوده و خودش را یک سرباز در خدمت تیم ملی بداند. بی تردید با همین عذرخواهی مردم او را می بخشند و باز باورش می کنند و باز محبوب‌شان می شود.

کی‌روش هم باید باور کند بازگشت سردار بدون پذیرش اشتباهاتش، این کاخ عظیم نظم مداری که 7 سال زمان برده تا در تیم ملی بنایش کند را خدشه دار می کند.