به گزارش پارس نیوز، رشته بوکس بعد از اینکه فدراسیون جهانی این رشته، تنها نامزدی گافور رحیموف را برای ریاست تاکید کرد، در خطر حذف از المپیک 2020 قرار گرفت.

رحیموف از ماه ژانویه به عنوان رئیس موقت فدراسیون جهانی بدون اینکه مجوز کمیته بین‌المللی المپیک را داشته باشد، فعالیت خود را آغاز کرد.

انتخابات فدراسیون جهانی بوکس روزهای 2 و 3 نوامبر در کنگره مسکو تعریف شده و هیچ کاندیدایی غیر از رحیموف وجود ندارد. درگیری فدراسیون جهانی بوکس و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) سالهاست شروع شده که IOC برای نخستین بار بودجه فدراسیون جهانی بوکس را به حالت تعلیق درآورد و تا 30 آوریل به آنها برای اصلاحات بودجه، مبارزه با دوپینگ، داوری و مشکلات داخلی فرصت داد.

فدراسیون جهانی بوکس (AIBA) در ماه ژانویه رحیموف را به عنوان رئیس موقت خود انتخاب کرد. AIBA همچنین چندین داور را پس از قضاوت نادرست در المپیک 2016 ریو اخراج کرد، اما بعدا برخی از آنها را مجددا برای داوری انتخاب کرد. کمیته ضد دوپینگ این فدراسیون تا حد زیادی فعال نیست و هنوز هیچ پروژه رسمی برای بهبود داوری وجود ندارد.

کمیته بین‌المللی المپیک از فدراسیون جهانی بوکس خواست تا 2 وزن مردان خود را برای المپیک توکیو کم کرده و در مقابل 2 وزن به زنان اضافه شود، اما این پیشنهاد از سوی فدراسیون جهانی مورد موافقت قرار نگرفت.

توماس باخ رئیس IOC در این باره گفت: ما واقعا در خصوص فدراسیون جهانی بوکس نگران هستیم.

رحیموف در حالی تنها نامزد ریاست فدراسیون جهانی بوکس قرار دارد که در لیست اینترپل است. وی متهم است که در ارتباط با مافیا قرار دارد.

در نشست اعضای هیات اجرایی IOC که در بوینس‌آیرس برگزار خواهد شد در این باره صحبت می‌شود و هیچ تضمینی نخواهد بود که بوکس در المپیک توکیو باشد.