به گزارش پارس نیوز، مسئولان برگزار کننده بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی توکیو 2020 با هماهنگی کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک یونان امروز اعلام کردند که مشعل بازیهای توکیو 2020 طی مراسمی در یونان روز 12 ماه مارچ 2020 روشن خواهد شد.
بر اساس یک سنت قدیمی مشعل بازیها در معبد "هرا" و با استفاده از اشعه نور خورشید و یک آینه محدب که منعکس کننده این نور است روشن می شود.
مشعل بازیها به مدت 9 روز یعنی تا روز 19 ماه مارچ در یونان حرکت خواهد کرد و پس از آن در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکو آتن این مشعل به نمایندگان ژاپن میزبان بازیها داده خواهد شد و آنها روز 20 مارچ در ژاپن خواهند بود. این مشعل قرار است ابتدا در شهرهای میاگی، ایواته و فوکوشیما منطقه توهوکو روشن شود جایی که زلزله و سونامی ماه مارچ سال 2011، باعث مرگ حداقل 16 هزار نفر شد.
مشعل بازیهای المپیک توکیو 2020 سپس از روز 26 ماه مارچ حرکت خود را در ژاپن آغاز می کند و طی 121 روز از 47 منطقه ژاپن عبور خواهد کرد.
"یوشیرو موری" رئیس تیم میزبانی بازیهای المپیک تابستانی توکیو 2020 گفت: من باید از مسئولان کمیته بین المللی المپیک به ویژه شخصتوماس باخ رئیس این کمیته به دلیل احترام به برنامه ما تشکر کنم.
وی گفت:ما بی صبرانه منتظر رسیدن این مشعل به ژاپن هستیم.