به گزارش پارس نیوز، AFC هر چهار سال یک بار از بین منتخبینی که توسط فدراسیون‌های ملی معرفی می‌شوند، جوایزی را برای انتخاب پزشکان برتر آسیا در نظر می‌گیرد. در همین راستا، فدراسیون فوتبال ایران، دکتر امین نوروزی، دکتر برهان خانلری و دکتر علیرضا شهاب را به AFC معرفی کردند که به ترتیب امین نوروزی و برهان خانلری در بخش نقره و علیرضا شهاب در بخش برنز معرفی شدند. شاخص اهدای جوایز در این بخش‌ها بستگی به سوابق پزشکان دارد، به این صورت که پزشکانی که ۲۵ سال سابقه فعالیت در سطح بالای فوتبال را داشته باشند، در بخش طلا، پزشکانی که ۲۰ سال سابقه فعالیت داشته باشند، در بخش نقره و پزشکانی که ۱۵ سال سابقه فعالیت داشته باشند، در بخش برنز جوایز دریافت می‌کنند.

در این دوره دکتر نوروزی و خانلری در بخش نقره باتوجه به فعالیت‌هایی که داشتند جایزه دریافت کردند اما در بخش برنز، جایزه‌ای به دکتر شهاب داده نشد. همچنین دکتر زهره هراتیان با وجود عدم معرفی از سوی فدراسیون ایران، با توجه به فعالیت و سمت او در AFC به عنوان پزشک برتر جوان آسیا انتخاب شد.

عدم اهدای جایزه برنز به دکتر شهاب در حالی بود که او از سال ۲۰۰۱ به عنوان فیزیوتراپ در تمام تیم‌های ملی فوتبال حضور داشته و سابقه ۱۷ ساله در فوتبال دارد. به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که آیا فدراسیون فوتبال مدارک را به درستی به AFC ارسال نکرده یا AFC با نادیده گرفتن سوابق پزشک تیم‌ملی، از دادن جایزه برنز به او خودداری کرده است.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته، مدارک پزشکان معرفی شده به طور کامل و با تایید دبیرکل فدراسیون فوتبال بهAFC ارسال شده است پس توپ داخل زمین AFC می‌افتد و به نظر می‌رسد در داخل AFC غرض ورزی‌هایی صورت گرفته که یک جایزه از فوتبال ایران دریغ شده است.

در همین راستا ایسنا به سراغ علیرضا شهاب رفت تا نظر او را راجع به این موضوع جویا شود. شهاب در گفت‌وگو با ایسنا درباره این اقدام AFC اظهار کرد: من طی حدود ۱۷ سال فعالیت در تیم‌های ملی، در سه دوره جام‌جهانی آلمان، برزیل و روسیه،‌ دو دوره جام‌ملت‌های قطر و استرالیا و همچنین در تمام تیم‌های پایه و تورنمنت‌هایی مانند جام جهانی نوجوانان نیجریه حضور داشتم. در ضمن من PHD آسیب‌شناسی ورزشی دارم. برای من هم سوال است که چرا AFC این سوابق را نادیده گرفته است و دلیل این کار را هنوز متوجه نشدم.

به این ترتیب و با توجه به اطلاعات موجود، فدراسیون فوتبال ایران باید پیگیر این موضوع از AFC باشد تا دیگر شاهد تکرار این نوع حق‌خوری‌ها نباشیم.