به گزارش پارس نیوز، کارلوس کی‌روش امروز در مصاحبه ای مفصل شرایط تیم ملی فوتبال ایران را تشریح و به موضوعات مختلفی در زمینه تیم ملی اشاره کرد؛ از مشکلات امارات برای میزبانی گرفته تا البسه تیم ملی، مشکلات ایران برای برگزاری بازی های تدارکاتی و توافقش با مهدی تاج.

یکی از محورهای اصلی گفتگوی کی روش به بازیکنانی بر می گردد که قرار است در جام ملتهای آسیا به تیم ملی دعوت شوند. کی روش در جملات مختلف به این موضوع پرداخته و معیارهای مختلف دعوت از بازیکنان را پیش کشیده است. در واقع کی روش سعی کرده است این موضوع را برجسته کند که حضور بازیکنان در جام جهانی تضمینی برای حضورشان در جام ملتها نیست.

وی با بیان اینکه سناریو جام جهانی با جام ملتها متفاوت است، این بحث را آغاز کرده و صراحتا می گوید: «مطمئنا استایل ۲۳ بازیکن نهایی که برای جام ملتهای آسیا انتخاب می شوند از بازیکنانی که برای جام جهانی روسیه انتخاب شدند، متفاوت خواهد بود.» وی در بخش دیگری هم با صراحت می گوید: «مطمئنا نوع انتخابهای من نسبت به جام جهانی روسیه متفاوت خواهد بود. »

بحث دیگری که کی روش آنرا در تعیین لیست تیم ملی دخیل می داند، تجربه بازیکنان است. باوجود تاکید کی روش بر اینکه استایل بازیکنان جام جهانی و جام ملتها متفاوت است، وی از «تجربه» به عنوان موضوعی یاد کرد که «نمی تواند چشمانش را روی آن ببندد». سرمربی تیم ملی می گوید برای بازی مقابل ژاپن، کره جنوبی و قدرتهای آسیا تجربه بازیکنان تعیین کننده خواهد بود.

بازی در لیگ ایران یا لیگ کشورهای دیگر از جمله مسائلی است که کارلوس کی روش برای دعوت از بازیکنان در جام ملتها به آن توجهی ندارد. هرچند سرمربی تیم ملی به کیفیت لیگ ایران و کشورهایی مثل قطر انتقاد دارد ولی می گوید: «تئوری من به عنوان مربی این است که همه را با یک چشم نگاه کنم. ولی همیشه بهترین ها را انتخاب می کنم و برایم فرقی نمی کند این بازیکن کجا بازی می کند. سعی می کنم راهکارهایی به بازیکنانم بدهم که آنها هم پیشرفت کنند. »

معیار دیگری که کی روش در مصاحبه اش روی آن تاکید داشته، بحث تعهد و وفاداری بازیکنان است. شاید این از جمله معدود دفعاتی باشد که سرمربی تیم ملی به صورت شفاف اعلام می کند به تعهد و وفاداری بازیکنانش نیاز دارد و به نوعی دست یاری به سمت شاگردانش دراز می کند. این بخش از صحبت های کی روش با توجه به اتفاقات چند ماه پیش در تیم ملی قابل بحث است؛ زمانی که سردار آزمون مهاجم تیم ملی بعد از جام جهانی اعلام کرد دیگر برای تیم ملی بازی نمی کند ولی کی روش بر خلاف رویه گذشته خود، بر بازگشت آزمون تاکید داشت. آزمون حتی برای بازی دوستانه با ازبکستان هم دعوت شد اما به اردوی تیم ملی نرفت تا ثابت کند تصمیمش در این ارتباط جدی است. شاید یکی از مسائلی که باعث شده کی روش این بحث را در مصاحبه امروزش مطرح کند، همین مسئله آزمون است تا نشان بدهد چقدر روی این مهاجم برای رسیدن به عنوان قهرمانی در آسیا حساب باز کرده است.