به گزارش پارس نیوز، 

چند سالی است که باشگاه های فوتبال ما به نا حق میزبانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از دست می دهند و این موضوع به یک چالش بزرگ برای تیم های ایرانی تبدیل شده است چرا که یکی از عناصر موفقیت فوتبال باشگاهی ما حضور بی شمار تماشاگران است که تیم های ما در مقابل عربستانی ها این امتیاز را از دست می دهند.

شکایت عربستان چند سالی است ما را آزار می دهد و هنوز مدیران فوتبالی ایران نتوانستند در مقابل لابی قدرتمند کنفدراسیون فوتبال آسیا با عربستان مقابله کنند و پرونده دعوای ما این روز ها در دادگاه عالی ورزش در حال بررسی است.

فدراسیون جهانی فوتبال اما در اینباره نظر متفاوتی دارد و در مورد مبزبانی امن در ایران نظر مساعد دارد و ما بارها در زمینه میزبانی حتی برای کشور های جنگ زده آنقدر خوب عمل کردیم که احتمال دارد فروردین سال آینده هم میزبان فوتبال انتخابی المپیک 2020(یک گروه) باشیم.

جام ملتهای آسیا در راه است و امارات در روز های اخیر بیشتر درگیر تجاوز به یمن شده و مبارزان یمنی نیز در یکی دو روز اخیر در یک حمله پهبادی فرودگاه دبی را مورد هجوم قرار دادند.

این که کنفدراسیون آسیا این موارد را نا امنی نمی داند و کشور ما که در حال جنگ نیست را محکوم به بازی در کشور ثالث می کند نیازمند یک مقاومت صد در صدی است و باید با استفاده از ابزار ها و ادله قدرتمند کنفدراسیون فوتبال آسیا و عربستان را محکوم کنیم.

وقت گرو کشی فوتبال رسید؛حضور در امارات با ضمانت میزبانی ما مقابل عربستان

اولین حالت اینکه ما باید اعتراض خود را به تیم بازرسی امنیتی و تامین امنیت جام ملتهای آسیا در امارات اعلام و نامه رسمی بابت ابراز نگرانی از نا امنی ها و تاثیر آن بر جام ملتها را به کنفدراسیون آسیا و شخص شیخ سلمان ارائه دهیم و متعاقب آن در گام دوم باید فیفا را در چند و چون ماجرا قرار داده ودرصورتیکه میزبانی امارات لغو شود که آنوقت جام ملت ها باید در سریعترین زمان ممکن تصمیم گیری شود و اگر هم میزبانی امارات تایید شد آنگاه باز هم سندی خواهد بود بر احقاق حق ایران در میزبانی از کشور عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و بازی های ملی که باید نهایت استفاده را از آن برد.

فدراسیون فوتبال ایران در شرایط کنونی باید از فضای موجود به سود میزبانی کشورمان از عربستانی ها بهره ببرد و با وجود اینکه میزبانی یا اخذ آن از امارات برای ما تفاوتی ندارد اما استفاده از این فضا و تحت فشار قرار دادن کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته اجرایی مسابقات امری ضروری است.

آذری: استفاده فدراسیون فوتبال از حمله نظامی یمن به امارات برای تغییر رای میزبانی دیدار تیم های ایران مقابل عربستانی ها به درایت مهدی تاج باز می گردد

وقت گرو کشی فوتبال رسید؛حضور در امارات با ضمانت میزبانی ما مقابل عربستان

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره اینکه با توجه به حمله جنگنده های یمن به فرودگاه دبی و از بین رفتن امنیت امارات آیا بهتر نیست فدراسیون فوتبال از این موضوع استفاده کرده و در رایزنی با مسئولان AFC نظر این نهاد را برای تغییر رای میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در زمین ثالث تغییر بدهد، گفت: این ماجرا باید از لحاظ سیاسی- امنیتی بررسی شود که من تخصصی در اینگونه موارد ندارم اما در صورتی که کشور امارات اکنون در حالت فورس ماژور(اضطراری) قرار گرفته و در آن وضعیت جنگی اعلام شده باشد، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید توضیح دهد چگونه ایران را با این میزان امنیت از میزبانی تیم های عربستانی محروم می کند اما حاضر است به هر قیمتی جام ملتهای آسیا را برگزار کند.

او ادامه داد: با این وضعیتی که در امارات پیش آمده است من نسبت به تامین امنیت تیم ها در جام ملتهای آسیا نگران هستم. مقام های سیاسی و امنیتی کشورمان در کنار رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال  باید درباره این موضوع اظهار نظر کنند. در کل من به عنوان مدیر باشگاه تنها وظیفه آماده سازی تیمم را برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دارم اما اینکه فدراسیون از حمله نظامی یمن به امارات برای احقاق حق تیم های ایرانی در میزبانی از تیم های عربستانی استفاده کند به درایت مهدی تاج باز می گردد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن افزود: پیش از آغاز فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا، تیم ملی باید در جام ملتها به میدان برود. به همین دلیل باید امنیت لازم برای تیم ملی ایران و تمام تیم های دیگر شرکت کننده در این رقابت ها از سوی میزبان تامین شود. اگر هم بحث میزبانی از عربستانی ها در زمین ثالث تغییر نکند باید تابع قوانینی باشیم که به باشگاه ها ابلاغ می شود. هر چیزی قوانین کشورمان و مراجع سیاسی- امنیتی بگویند تبعیت کرده و در همان چارچوب حرکت می کنیم.

 

درویش: AFC باید برای میزبانی جام ملتهای آسیا از امارات تضمین بگیرد

وقت گرو کشی فوتبال رسید؛حضور در امارات با ضمانت میزبانی ما مقابل عربستان

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا درباره اینکه با توجه به حمله جنگنده های یمن به فرودگاه دبی و از بین رفتن امنیت امارات آیا بهتر نیست فدراسیون فوتبال از این موضوع استفاده کرده و در رایزنی با مسئولان AFC نظر این نهاد را برای تغییر رای میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در زمین ثالث تغییر بدهد، گفت: زمانیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا حق مسلم کشور ایران یعنی میزبانی از تیم های عربستانی را نادیده می گیرد و جرات نمی کند به عربستانی ها بگوید باید در ایران به میدان بروید، باید نسبت به میزبانی امارات که به تازگی مورد حمله نظامی قرار گرفته است هم هشدارهای لازم را ارائه دهد. AFC باید از امارات برای میزبانی جام ملت های آسیا تضمین های لازم را دریافت کند.

او ادامه داد: نه تنها ایران بلکه سایر تیم های شرکت کننده در این مسابقات هم با هواداران زیادی به امارات می آیند و طبیعی است که یک کشور جنگ زده نمی تواند به خوبی امنیت آنها را فراهم کند.

مدیرعامل باشگاه سایپا در پایان اظهار داشت: بدون شک فدراسیون فوتبال باید از AFC بخواهد درباره این موضوع که چگونه کشوری مانند امارات که به آن حمله شده است می تواند میزبان جام ملتهای آسیا باشد اما ایران که از امن ترین کشورهای جهان است و حتی میزبانی بازی های سایر کشورها را برعهده می گیرد نمی تواند از تیم های عربستانی میزبانی کند، توضیحات لازم را ارائه دهد. اگر عربستانی ها مشکل دارند در کشور ثالث از تیم های ایرانی میزبانی کنند اما هیچ مشکلی در ایران وجود ندارد.

 

سلیمی: اگر امارات نمی تواند امنیت جام ملتهای آسیا را تامین کند، میزبانی را از این کشور بگیرند

وقت گرو کشی فوتبال رسید؛حضور در امارات با ضمانت میزبانی ما مقابل عربستان

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا کشور جنگ زده امارات می تواند امنیت رقابت های جام ملتهای آسیا را تامین کند یا خیر، گفت:به نظرم باید فیفا در اینباره هرچه سریع تر تصمیم بگیرد چراکه با توجه به حمله نظامی یمن به امارات کل پروازهای فرودگاه این کشور لغو شد و این امر نشان نمی دهد امارات اکنون برای برگزاری جام ملتهای آسیا امنیت لازم را ندارد. فیفا و AFC باید تضمین های لازم را از این کشور بگیرند و برای تامین امنیت تیم های حاضر در جام ملتهای آسیا چاره اندیشی کنند. اگر هم امارات نمی تواند این کار را انجام دهد فیفا باید تدبیری جدی به کار گرفته و میزبانی را از این کشور بگیرد.

 

افضلی: اگر مشکلی برای میزبانی امارات وجود داشته باشد AFC تصمیم گیری می کند

 حامدافضلی، مسئول روابط بین الملل باشگاه استقلال درباره اینکه مطرح شده امارات جنگ زده است و در حال حاضر با توجه به برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا باید فدراسیون فوتبال دراقدامی به کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را گوشزد کند گفت :در این باره هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده و به نظرم کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت هر گونه مشکلی در این زمینه تصمیم گیری می کند .

او ادامه داد: تصمیم نهایی درباره حضور ما در رقابت های آسیایی بستگی به تصمیم مدیران عالی رتبه دارد و من نمی توانم به شخصه اظهار نظری داشته باشم و به طور حتم هر چه به صلاح باشد انجام می شود. از طرفی اگر هر اقدامی هم بشود می توان در آینده روسا برای آن تصمیم گیری کنند.

 

ملکی: وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال باید درباره اعتراض به میزبانی امارات در جام ملتها تصمیم بگیرند

وقت گرو کشی فوتبال رسید؛حضور در امارات با ضمانت میزبانی ما مقابل عربستان

اکبر عباس ملکى، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه مطرح شده امارات کشور جنگ زده است و قرار بر این خواهد بود که رقابت هاى جام ملت هاى آسیا در آنجا برگزار شود و در حال حاضر فدراسیون فوتبال چه کارى باید در این زمینه انجام دهد گفت :بررسى چنین موضوعى را فقط باید سران مملکت در دستور کار قرار دهند و در نهایت فدراسیون فوتبال و روساى وزارت خارجه مشکلات را حل کنند اما به هر ترتیب حضور نداشتن در رقابت هاى جام ملت هاى آسیا کار درستى نیست و ما باید حتما در این بازى ها حضور داشته باشیم

او ادامه داد: از طرفى باید بگویم ایران امن ترین منطقه دنیاست و خداوند حافظ سپاه ،ارتش و نیروى انتظامى باشد که براى ایران زحمت مى کشند تا ایران همیشه امن ترین نقطه باشد .باز هم مى گویم بررسى میزبانى ها در این موارد بستگى به نظر فدراسیون و روساى وزارت خارجه دارد.

برای پیگیری این امر همچنین با برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم که آنها اظهارنظر درباره این موضوع را به مهدی تاج موکول کردند که با توجه به سفر او به زوریخ سوئیس برای حضور در نشست کمیته مسابقات فیفا و دیدار با جیانی اینفانتینو بادی منتظر بازگشت رئیس فدراسیون به تهران ماند و دید او چه اقدامی در این راستا انجام می دهد.


انتهای پیام/