به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی‌روش، سرمربی ۶۵ ساله تیم ملی فوتبال ایران که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ابتدا علاقه‌ای به عقد قرارداد ۶ ماهه نداشت، اما پس از مذاکرات فراوان مسئولان فدراسیون فوتبال با این مربی، سرانجام کی روش حاضر شد با قراردادن ۴ متمم در قراردادش که به شرح زیر است، تا پایان جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات روی نیمکت ایران بنشیند.

  1. حمایت همه جانبه از تیم ملی و اولویت قراردادن پشتیبانی از این تیم نسبت به باشگاه‌ها.
  2. دیدار‌های دوستانه و اردو‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال در زمان مقرر برگزار و برحسب رقیبانی که تیم ملی باید به مصاف آن‌ها برود، امکانات خوبی هم فراهم شود.
  3. فدراسیون باید حقوق مربیان تیم ملی و پاداش آن‌ها با بازیکنان تیم ملی را به موقع پرداخت کند و در نهایت این امر تنها یک هفته از تاریخ مقرر به تاخیر بیفتد.
  4. فدراسیون تعهد دهد مشکل بازیکنان سرباز تیم ملی حل شود.

اردو‌ها و برنامه ریزی‌ها هم با حضور کی روش برگزار شد تا اینکه انتشار فیلمی از لوئیس فان خال و بازتابش در رسانه‌های پرتغالی، مکزیکی، آلمانی و ... سبب واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال شود. پس از اعلام رسانه‌های جهان مبنی بر اینکه سرمربی سابق منچستریونایتد و تیم ملی هلند قرار است جایگزین کی روش در تیم ملی ایران شود و او پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به مکزیک برود، سایت فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای نوشت:

"قرارداد کارلوس کی روش تا پایان جام ملت‌های آسیا با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تمدید شده است. با این شرایط کی روش قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران تمدید کرده است و در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان می‌نشیند و با توجه به نتایج تیم ملی در این رقابت‌ها درباره تمدید مجددد قرارداد کی روش مذاکرات لازم صورت بگیرد."

عبدالکاظم طالقانی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: پس از پایان مسابقات جام ملت‌های آسیا، روی ادامه همکاری با کی روش و یا غیر از آن تصمیم گیری می‌کنیم و ادامه مذاکرات پس از آن مسابقات صورت خواهد گرفت. در حال حاضر هیچ بحثی وجود ندارد و تمام تمرکز فدراسیون و کادرفنی تیم ملی روی رقابت‌های جام ملت‌ها است.

گفتنی است، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از دی ماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های یمن، ویتنام و عراق همگروه است.


انتهای پیام/