به گزارش پارس نیوز، 

میثم منیعی درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت تیم استقلال تهران در آستانه دربی 88 پایتخت بیان کرد: این تیم  از لحاظ ساختار حمله و دفاع مشکل دارد. هرچند دربی بازی خاصی است اما نسبت به هفت تا هشت سال پیش که تیم های ضعیف تر نمایش بهتری در این بازی داشتند در حال حاضر فوتبال حرفه ای تر و رو به جلو تر شده است و دیگر تنش آنچنانی در شهرآورد تهران نمی بینیم که بازیکنان با تجربه و متعصب تعیین کننده تر باشند.

نگرش استقلال برای دربی باید تغییر کند

او ادامه داد: فکر می کنم استقلال در دربی ضمن اصلاح ساختار تیمی باید نگرش خود را هم تغییر دهد در غیر این صورت به مشکل می خورد. حق هواداران استقلال نیست که این تیم را ناکام ببیند و به همین دلیل امیدوارم استقلال در دربی 88 به پیروزی برسد. 

نیومایر و گرو تنها از لحاظ مبلغ قرارداد با تیام و جپاروف قابل قیاس هستند و از نظر فنی در حد آنها نیستند

منیعی درباره تاثیر تغییرات متوالی ترکیب استقلال روی ایرادهای فنی این تیم گفت:  در این مورد صد در صد شفر مقصر است چراکه تمام بازیکنان با نظر او جذب شده اند. زمانی که مامه تیام از استقلال جدا شد، وینفرد شفر برای جذب جانشین او زمان مناسبی داشت. بازیکن هایی مانند نیومایر و گرو با پول کمی به استقلال نیامده اند اما از لحاظ فنی در حد تیام و جپاروف نیستند. این تیم می توانست پس از جدایی سه بازیکن کلیدی اش یعنی امید ابراهیمی، مجید حسینی و مامه تیام نفرات باکیفیتی در اختیار بگیرد. 

بهترین مربی هم به لیگ ایران بیاید اگر بازیکن خوبی نداشته باشد به مشکل می خورد

او افزود: هافبک دفاعی در سیستم وینفرد شفر بسیار تعیین کننده است اما او نتوانست به جای امید ابراهیمی بازیکن خوبی در این پست جذب کند. ضمن اینکه استقلال مدافع میانی جلوزن مطمئنی هم ندارد. تمام مدافعان استقلال تیم را عقب نگه می دارند و مهاجمان چپ و راست استقلال هم مجبور هستند مدام عقب بیایند. لیگ ایران به جای مربی محور بودن، بازیکن محور است و حتی اگر بهترین مربی هم به لیگ ما بیاید در صورت در اختیار نداشتن بازیکنان خوب نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد. بازیکنان خارجی هم که به فوتبال ایران می آیند باید توقعی که از آنها می رود، برآورده کنند.

مدافع اسبق استقلال در ادامه تصریح کرد: شفر پس از اتمام فصل پیش تعطیلات خوبی را پشت سر گذراند و در آن زمان چندان به تیم فکر نمی کرد. وزارت ورزش و جوانان هم در ناکامی استقلال در هفته های اخیر نقش زیادی داشت چراکه در حیاتی ترین زمان فصل یعنی در پنجره نقل و انتقالات مدیریت این باشگاه را تغییر نداد. 

محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات به سود این تیم شد

منیعی درباره تحلیل خود از شرایط پرسپولیس گفت: پرسپولیس هم تیم سال گذشته نیست و نقاط ضعف زیادی دارد. با این وجود برانکو به دلیل شناختی که از فوتبال ایران دارد، کارش را بلد است. خیلی ها می گویند پرسپولیس به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات نیمکت خوبی ندارد اما بازیکنان این تیم به شکل مناسبی ریکاوری کرده و از آنجاییکه 2 سال است کنار هم بازی می کنند،  هماهنگ هستند. نیمکت نشین های این تیم، نفرات جوانی هستند که در زمان مناسب با نظر برانکو به ترکیب اضافه می شوند. تغییر نکردن ترکیب پرسپولیس که ناشی از محرومیت این تیم بود به نفعشان شده است. 

او ادامه داد: نباید از کار بزرگ برانکو در پرسپولیس غافل شویم چراکه او 2 سال متوالی این تیم را به قهرمانی لیگ برتر  و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند و امیدواریم بتواند در بازی با السد، حریف قطری را شکست دهد و به فینال برسد.

پیروزی در نبرد هافبک ها و استفاده از تک موقعیت ها شانس برتری استقلال در دربی را افزایش می دهد

پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه گره دیدار شهرآورد از سوی چه بازیکنانی باز می شود، گفت: اعتقاد دارم جنگ هافبک های 2 تیم در روند بازی گره می اندازد. اگر هافبک های استقلال در این نبردها موفق باشند و مهاجمان هم از تک فرصت هایشان استفاده کنند، این تیم شانس خوبی برای پیروزی در دربی 88 دارد.

هافبک دفاعی ضعیف ترین پست استقلال است

منیعی ادامه داد: استقلال با یک هافبک دفاعی بازی می کند و مهم ترین ضعف این تیم همین پست  است. یک هافبک دفاعی نمی تواند عرض زمین را به خوبی پوشش دهد. بدون شک شفر باید تیمش را با 2 هافبک دفاعی به میدان بفرستد. علی کریمی و فرشید باقری تاکنون مکمل های خوبی برای هم نشده اند چراکه به ندرت در کنار هم بازی کرده اند.

تجربه در کنار آمادگی جسمانی مناسب بازیکنان نقش تعیین کننده ای در نتیجه دربی دارد

او درباره تاثیر بازیکنان باتجربه ای مانند مهدی رحمتی و روزبه چشمی در دربی گفت: تجربه در دربی تاثیر گذار است اما پرسپولیس هم نفرات باتجربه ای دارد که سال ها است در این بازی به میدان می روند. با این وجود برخلاف گذشته که بازی فیزیکی در شهرآورد ملاک بود اکنون دوندگی در فوتبال ما به مرز 13 کیلومتر رسیده و این امر در نتیجه دربی 88 هم  تاثیرگذار است. به همین دلیل تجربه با آمادگی بدنی که نزد بازیکنانی مانند سید جلال حسینی وجود دارد، در تعیین نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس اهمیت زیادی دارد.

شفر که هیچ، مورینیو هم در صورت ناکامی شرایطش در استقلال سخت می شود

منیعی درباره تبعات شکست استقلال در دربی برای وینفرد شفر تصریح کرد: شفر نه اگر مورینیو هم در استقلال نتیجه نگیرد شرایط سختی پیدا می کند. یکی از آخرین فرصت های این سرمربی آلمانی برای ادامه حضور در استقلال همین دربی 88 است چراکه هواداران از نتایج 3 تا 4 سال اخیر خسته شده اند. استقلال تیمی نیست که هوادارانش به یک قهرمانی جام حذفی و رسیدن به رتبه های دوم و سوم لیگ راضی شوند. پیروزی در دربی می تواتند شفر را از این وضعیت سخت نجات دهد اما شکست در این بازی تبعات بدی برای این مربی دارد. هرچند با پولی که به وینفرد شفر داده اند عقلانی اینست که همچنان او را در استقلال نگه دارند اما در صورت شکست این تیم مقابل پرسپولیس وضعیت شفر بدتر می شود.


انتهای پیام/