به گزارش پارس نیوز، 

کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی فوتبال دختران ایران پس از پیروزی تیمش مقابل اردن در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازی خوبی مقابل تیم اردن داشتیم، اما صددرصد از عملکرد بازیکنان راضی نیستم، آن‌ها در تمرینات به من نشان دادند که می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. می‌توانستیم بهتر بازی کنیم، اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که این مسابقه، نخستین تجربه بین‌المللی دختران ایران در کشورمان بود و تجربه جدیدی را بدست آوردند و خیلی مهم بود که این تجربه را پیش از دیدار مقابل میانمار بدست آوریم.

او افزود: برنامه ریزی ما در این بازی، ابتدا گل نخوردن در ۲۵ دقیقه نخست بازی و سپس حفظ توپ بود که در این رابطه دچار مشکل هستیم و پس از اینکه گل اول را خوردیم به بازیکنان گفتم تنها یک دقیقه فرصت دارید تا گل خورده را جبران کنید و این اتفاق رخ داد که نکته مثبتی است، چون این موضوع را می‌دانستیم که احتمال دارد در ۲۵ دقیقه نخست گل بخوریم و سپس بر این اساس برنامه ریزی کردیم.

خسرویار ادامه داد: در این بازی دروازه بانان جدید خود را محک زدیم و متاسفانه باشگاه‌های ایران دروازه بانان جدیدی تربیت نکرده‌اند که بتوانیم در ترکیب تیم داشته باشیم و بر همین اساس خودمان از صفر شروع کردیم و امروز دروازه بانان خود را محک زدیم و در نیمه دوم از عملکرد او راضی بودم. تعویض‌های خوبی انجام دادیم و موفق شدیم به پیروزی برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران ایران خاطرنشان کرد: به مراتب بازی دوم برای مان خیلی مهم است با ترکیب و برنامه جدیدی بازی خواهیم کرد و همانطور که تماشا کردید، در این مسابقه بازیکنان از لحاظ تنفس کم نیاوردند و از گوشه چپ تیم بسیار راضی هستم. فاطمه شعبانیان، سمیرا محمدپور و ثنا قسمت چپ تیم را بسیار خوب پوشش می‌دهند و حفظ تیم بالایی دارند که این موضوع می‌تواند به ما کمک کند.

وی در خصوص اعتراض مربی اردن به داوری اظهار کرد: مدافع اردن با میزان شدت بالا بازیکن ما را سرنگون کرد و پنالتی درست بود. همچنین بازی با تیم اردن بسیار عالی بود و نمی‌خواهم روحیه بازیکنان در مصاف با تیم‌های بزرگ که با شکست همراه می‌شود، به هم بریزد و تیم اردن نیز در جام جهانی زیر ۱۷ سال حضور داشت و تیم باتجربه و قوی است. آن‌ها سابقه بازی با مکزیک، اسپانیا و ... بازی کردند و هر چند شکست خوردند، اما تجربه زیادی را بدست آوردند و در حالیکه ما بیشتر بازی‌های دوستانه خود با تیم بزرگسالان انجام داده بودیم. این را هم باید در نظر بگیریم که تیم ما از پایه خوب نبود و ما کار بسیار زیادی را برای احیاء این تیم انجام دادیم و از صفر آغاز کردیم.

خسرویار در پایان گفت: با تیم‌های میانمار، لائوس و فلسطین همگروه هستیم و آن‌ها نیازی به کار کردن از ابتدا ندارد و اصولی کار کرده اند. میانمار تیم بسیار قوی دارد که از پایه کار کرده است و مربی هلندی که ۵ سال در این تیم است، هدایت آن‌ها را برعهده دارد و سیستم آن‌ها عالی است. تیم لائوس قدرت بدنی کمی دارند، اما مانند پسران بازی می‌کنند و فلسطین نیز بازیکنان لژیونر متعددی را در ترکیب خود دارد و ۳ بازی سختی داریم، اما اگر بازیکنان بخواهند می‌توانند از گروه خود صعود کنند. این اردو ۱۴ روزه و پرفشار است و در تلاش هستیم تا تمامی نکات فنی را به ملی پوشان گوشزد کنیم. تجربه دختران ایران کم است، اما خداراشکر پیش از بازی‌های آسیا با اردن بازی تدارکاتی گذاشتیم تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.


انتهای پیام/